×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 28 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
اولین جشنواره فرآورده‌های توت شاندیز برگزار شد

به گزارش توس اکو، سیداحمد باقری شهردار شاندیز در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه این مراسم با اظهار خرسندی از حضور گسترده و استقبال بی نظیر مردم از برگزاری جشنواره فرآورده‌های توت اظهار داشت: این جشنواره با هدف ایجاد فضای شاد برای مردم، احیای فرهنگ و سنن زیبای گذشته و آشنا نمودن خانواده‌ها و نسل جوان با نحوه تولید انواع فرآورده‌های توت از جمله شیره، مربا و توت خشک و همچنین معرفی این محصول به عنوان یک محصول استراتژیک و اقتصادی و زمینه سازی برای ثبت جشنواره برگزار شد.

 

وی به سابقه کاشت درخت توت در شاندیز و نقش آن در زندگی مردم منطقه اشاره ای داشت و گفت: درخت توت درختی بسیار مقاوم در برابر کم آبی و آفات و متناسب با شرایط اقلیم منطقه است و در شاندیز به عنوان کهن توتستان ایران درختان توت و شاه توت بسیار کهن سالی وجود دارد که قدمت برخی از آنها به بیش از ۸۰۰ سال می‌رسد.
وی اضافه کرد: در گذشته از درختان توت با توجه به مقاومت در برابر کم آبی بیشتر استفاده می‌شد و هم اکنون نیز با توجه به سطح وسیع زیر کشت آن و توجیه اقتصادی آن با برگزاری این جشنواره درصدد اقبال بیشتر به آن و ترویج و توسعه صنایع تبدیلی مرتبط هستیم.

باقری افزود: در واقع این کار مهم منجر به این امر خواهد شد که زمینه‌ای برای جذب گردشگران بیشتری به این منطقه فراهم شود و علاوه بر این موضوع نیز می‌تواند اشتغال‌زایی را برای افراد و به ویژه جوانان به وجود ‌آورد و ما نیز در حد توان خود حمایت خواهیم کرد.

در این مراسم برخی خانواده‌ها نیز اقدام به پخت شیره توت کردند که به نفرات برتر جوایزی اهدا شد و بازی و سرگرمی برای کودکان و نوجوانان، پرواز بادبادک ها و قایق سواری و توت تکانی از جمله برنامه های دیگر این جشنواره بود.

 

 

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.