×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۱۰ برابر شدن صدور مجوزهای مشاغل خانگی

معاون اشتغال وزیر کار از پیش‌بینی حمایت مالی ویژه برای کسب و کارهای خانگی و ۱۰ برابر شدن صدور مجوزها در این حوزه خبر داد.

کسب و کارهای خانگی به مشاغلی گفته می‌شود که با سرمایه کم قابل راه‌اندازی هستند و افراد می‌توانند با کمترین هزینه در محل سکونت و در کنار اعضای خانواده خود به کسب و کار خانگی بپردازند.

هم اکنون در بسیاری از کشورهای دنیا، مشاغل خانگی مورد توجه قرار گرفته و مطابق آمارها ۲۳ درصد کل مشاغل در کشورهای فوق صنعتی را کسب و کارهای خانگی تشکیل می دهند.

در حال حاضر سیاست حمایت از مشاغل خرد و خانگی در کشور با این هدف دنبال می شود که رکود حاکم بر بخش قابل توجهی از فضای کسب و کار از این طریق از بین رفته و به رونق فضای کسب و کار منجر شود.

در راستای توسعه و تقویت هرچه بیشتر مشاغل خانگی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مدت زمان صدور مجوزهای فعالیت این دسته مشاغل را به سه روز کاهش داده تا ضمن رفع موانع تولید در بخش اشتغال خانگی، متقاضیان کسب و کارهای خانگی با انگیزه بیشتر به این حوزه ورود کنند.

آنطور که معاون اشتغال وزیر کار گفته، علیرغم آنکه مشاغل خانگی در کشور مغفول و مظلوم مانده اما در دولت سیزدهم و با اهتمام وزیر کار حمایت از این حوزه در اولویت قرار گرفته است.

وی با اشاره به حمایت های وزارت کار در حوزه مشاغل خانگی، از انجام اقدامات قابل توجه در زمینه مجوز مشاغل خانگی خبر داده و می گوید: بیش از دو سوم مجوزها به شکل آنی صادر می شود و دیگر نیازی به ارجاع کارشناس نیست.

کریمی بیرانوند به ۱۰ برابر شدن مجوزهای مشاغل خانگی اشاره کرده و می گوید: تنها یک سوم از مجوزها سه روزه شده‌اند که نهایتا ظرف سه روز کارشناس مربوطه بررسی های لازم را انجام داده و مجوز صادر می شود.

به گفته وی، در زمینه تامین مالی مشاغل خانگی نیز حمایت ویژه درنظر گرفته شده و با همکاری بانک مرکزی، اعتبارات خوبی در این زمینه جذب و به بانک‌های عامل ابلاغ شده است که اعتبارات نسبت به سال قبل دو برابر افزایش داشته است.

در حال حاضر تمرکز بر موضوع مشاغل خانگی یکی از برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه ایجاد اشتغال به شمار می‌رود. مشاغل خانگی ضمن ایجاد اشتغال پایدار موجب درآمدزایی برای صاحبان این نوع کسب و کارها شده است.

برابر آمارها در ۹ ماهه فعالیت دولت سیزدهم بیش از ۷۵ هزار مجوز از طریق سامانه مشاغل خانگی صادر شده که چندین برابر دوره‌های گذشته بوده است.

پیش از این وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش سه برابری تسهیلات اشتغال خانگی خبر داده و گفته بود:” منابع تسهیلات مشاغل خانگی امسال ۲۰۰ درصد افزایش یافته و نظام مجوزها در حوزه مشاغل خانگی در این دوره به شدت تسهیل شده است. ”

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.