×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
کشت کلزا در بیش از ۸۴۸ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مشهد

محمد میری دیسفانی اظهار کرد: این سطح از کشت کلزا در راستای کاهش مصرف آب و دستیابی به خودکفایی انجام شده است. همچنین بیش از چهار تن بذر یارانه‌دار کلزا از ارقام مختلف هیبرید وارداتی و هیبرید داخلی در شهرستان مشهد بین بهره‌برداران توزیع شد.

وی با بیان اینکه در این راستا بیش از ۲۰ دستگاه ریزکارنده کلزا و سایر دستگاه‌های ردیف‌کار جهت کشت کلزا آماده‌سازی و در مزارع به کارگیری شده، افزود: این دستگاه‌ها به منظور رعایت تراکم کشت و استفاده بهینه از مقدار مصرف بذور تامین و در اختیار کشاورزان قرار داده شده‌ است. میانگین میزان بذر استفاده در هر هکتار پنج کیلوگرم است.

مدیر جهاد کشاورزی کشاورزی شهرستان مشهد بیان کرد: توسعه و ترویج کشت کلزا در مزارع کشاورزی استان و شهرستان مشهد علاوه بر سودآور بودن، افزایش حاصلخیزی خاک، افزایش عملکرد غلات و در تناوب با این محصول، پایداری تولید گندم، کاهش آفات و علف‌های هرزو کمک به خودکفایی کشور برای واردات روغن نباتی، می‌تواند در مصرف بهینه آب و افزایش راندمان آب مصرفی در مزارع نقش بسزایی داشته باشد.

وی ادامه داد: رعایت تاریخ زمان کشت این محصول تاثیر زیادی در افزایش راندمان تولید آن خواهد داشت. رعایت کشت محصول در زمان تعیین شده مانع خسارت سرمازدگی آغاز فصل سرما می‌شود. در سال زراعی گذشته ۷۵۰ هکتار از اراضی مشهد به محصول کلزا اختصاص یافت که از سطح ۶۷۵ هکتار اراضی قابل برداشت، در حدود ۱۴۸۵ تن دانه روغنی توسط مراکز خرید دولتی خریداری و تحویل کارخانجات روغن‌کشی شد.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.