×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کرونا به بخش گردشگری خراسان رضوی ۷۳ هزار میلیارد ریال خسارت زده است

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: شیوع ویروس کرونا ۷۳ هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال به بخش گردشگری و اشتغال این استان خسارت وارد کرده است.

به گزارش توس اکو، یوسف بیدخوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان خسارت از اسفند سال ۹۸ تا پایان مهر ماه امسال به بخش گردشگری، کسب و کارهای این حوزه و اشتغال افراد در این بخش وارد شده است.

وی با بیان این که حدود ۵۰ درصد اشتغال حوزه گردشگری خراسان رضوی به دلیل شیوع کرونا از بین رفته است و با برطرف شدن محدودیتهای ناشی از شیوع کرونا در حال حاضر حدود ۸۷ درصد واحدهای تاسیسات گردشگری استان فعال و میزبان مسافران و زائران است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۲ هزار واحد تاسیسات گردشگری شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر، دفاتر خدمات مسافرتی و بومگردی در استان فعالیت دارد که از مجموع این تعداد، هزار و ۷۲۰ واحد بازگشایی شده و مشغول فعالیت و ارائه خدمات هستند ولی بقیه واحدها همچنان تعطیل است.

بیدخوری افزود: طبق استانداردهای موجود تکمیل ۶۵ درصد ظرفیت هر واحد اقامتی نشان از سر به سر شدن هزینه‌ها دارد حال آن که با شیوع کرونا میزان تکمیل ظرفیت واحدهای اقامتی استان به صفر هم رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.