×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
پیش‌بینی حدود ۸۰ هزار اسکان موقت برای زائران دهه پایانی صفر در شهرداری

علی نجفی امروز، ۲۵ شهریور ماه، در مانور خدمت دهه پایانی ماه صفر که در پایانه مسافربری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: شهرهای ما در اقصی‌نقاط کشور روزهای خاص مربوط به خود را دارند. روزهای توریستی، روزهای زیارتی و مناسبتی؛ جایی محصول کشاورزی خاص دارد و روز و هفته‌ای مشخصی طی سال دارند که مردم به مناسبت آن گرد هم جمع شده و گردهمایی دارند اما به برکت امام هشتم تمام روزها و ساعات این شهر متعلق به امام رضا(ع) است.

وی افزود: فردا روز اربعین را در پیش داریم و ١٠ روز دیگر شهادت امام رضا(ع) است. خادمان این شهر باید همیشه آماده باشند. این خادمان تا امروز لباس عاشقی اباعبدالله‌الحسین(ع) را بر تن کرده‌ و افتخار خدمت به زائران این حضرت و امیرالمومنین(ع) را داشتند. از فردا این خادمان لباس خادمی امام حسین(ع) را از تن خارج کرده و لباس خدمت به زائران امام رضا(ع) را بر تن می‌کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه همه ساله در این ایام شاهد خدمتگزاری تمام اقشار جامعه اعم از طرف‌های مردمی و اداری در مشهد هستیم، گفت: امسال تمام مجموعه ادارای این شهر در لوای خدمتگزاری به زائران با حمایت‌های استانداری، فرمانداری، شهرداری و شورای شهر آماده خدمت هستند.

نجفی ادامه داد: در چندین سال اخیر هیچ‌گاه شاهد این سطح از همکاری و تعامل نبودم. این همکاری قطعا برگرفته از همدلی و شوق خدمت به بارگاه علی‌ ابن موسی‌الرضا(ع) شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۶۲۰۰ پاکبان افتخار جارو کردن غبار زیر پای زائران را بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۵٠٠ نفر از آن‌ها در نجف خدمت کرده‌اند. همچنین طی این روزها بیش از ۳۱۶ آبخوری در مشهد مهیا شده است.

نجفی خاطرنشان کرد: از نظر تامین خدمات ایمنی و آتش‌نشانی نیز ۵٠ شیفت نیرو به همراه تجهیزات در هسته مرکزی مشهد مستقر شده و در صورت بروز مشکل در حداقل زمان ممکن آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند. همچنین بیش از ۳۴۰ دستگاه تجهیزات و ماشین‌آلات در خدمات شهری اعم از ماشین‌آلات عمومی و خاص در حالت آماده‌باش قرار دارند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش حمل و نقل به مناسبت این ایام تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ پارکینگ در هسته مرکزی شهر فراهم شده است. در بخش تاکسیرانی بیش از ۶٠  نقطه اعم از ٣٠ ایستگاه سیار و ٣٠ ایستگاه ثابت در این ایام تعریف شده و در کنار آن ۱۸۰۰ اتوبوس آماده خدمت به زوار است که ۵۰ دستگاه از آن در هسته مرکزی شهر سرویس‌دهی خاص انجام خواهد داد.

وی یادآور شد: به مناسبت این روزها سرفاصله زمانی سرویس‌دهی قطار شهری نیز کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین در هسته مرکزی شهر ایستگاه‌های راهنمای زائر جهت اطلاع‌رسانی و راهنمایی به زائران فراهم شده است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.