×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ویژه‌برنامه‌های قرارگاه شمال‌شرق ارتش در دهه فجر

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در ایام‌الله دهه فجر ۵۰ برنامه اصلی از سوی نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور اجرا می‌شود.

امیر سرتیپ رضا آذریان پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری اعلام برنامه‌های این نهاد برای ایام دهه مبارک فجر که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: رژه موتوری، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، غبارروبی مزار شهیدان والامقام، دیدار با نماینده ولی فقیه و نورافشانی از مهم‌ترین برنامه‌های دهه مبارک فجر است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: ارتشیان مؤمن و متعهد محافظ امام خمینی (ره) بودند به‌طوری که بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران روز ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ توسط بالگرد ارتش به بهشت زهرا در تهران عزیمت کردند.

وی گفت: نیروهای ارتش در آن دوران همه جا همراه امام راحل بودند و همچنین افسران شهیدان «قرنی، ظهیرنژاد، فلاحی، صیاد شیرازی، ستاری و سلامت‌بخش» از جمله شخصیت‌های مؤثری بودند که نقش‌های مهمی در جریان پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی ایران ایفا کرده‌اند.

آذریان ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران که روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید، بزرگ‌ترین انقلاب اجتماعی در کل تاریخ جهان است و به همین خاطر تاکنون و برای همیشه در دنیا درخشیده و خواهد درخشید.

وی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون دشمنان مذبوحانه در پی شکست نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند اما تدابیر امام خمینی (ره) و جانشین برحق ایشان رهبر معظم انقلاب اسلامی همه نقشه‌های آن‌ها را خنثی کرده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از بازداشت ۱۱۶ هزار متجاوز مرزی، خودکفایی در تجهیزات و سامانه‌های نظامی و اقدامات مقابله‌ای ارتش در برابر کرونا خبر داد و گفت: امسال تاکنون رزمندگان نیروی زمینی ارتش با همکاری نیروهای مرزبانی در مناطق مرزی شرق کشور ۱۱۶ هزار متجاوز مرزی را دستگیر کرده و تحویل مقامات قضائی داده‌اند.

وی با بیان این‌که ظرف شبانه‌روز اخیر، ۵۰۰ فرد متجاوز مرزی با همکاری نیروهای مرزبانی در محدوده مرزهای شرق کشور متوقف و تحویل مرجع قضائی شدند که هیچ‌کدام موارد امنیتی نبوده‌اند، تصریح کرد: قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ظرف سه سال اخیر مسؤول امنیت مرزهای شرقی کشور و در حال عملیات برای رصد همه تحولات و جریان‌ها در این محدوده بوده است.

آذریان با اشاره به توجه تأکید و توجه یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی به پروتکل‌های بهداشتی، گفت: سخت‌گیری برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محیط پادگان‌ها و یگان‌های نظامی موجب شده تاکنون هیچ‌یک از سربازان دچار شرایط حاد کرونایی و یا فوت ناشی از آن نشوند.

وی افزود: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه شمال‌شرق کشور با هدف کمک به دانشگاه‌های علوم پزشکی این منطقه تاکنون هفت بیمارستان خود را به پذیرش، بستری و درمان بیماران کووید ۱۹ اختصاص داده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش ایران زمان پهلوی در تجهیزات و ادوات نظامی خود وابسته به غرب بود اما ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در همه ابعاد تسلیحاتی، ابزارها و سامانه‌های آفندی و پدافندی بدون کوچک‌ترین وابستگی به خارج به‌طور کامل خودکفا شده است.

وی اضافه کرد: یگان‌های زبده و آماده ارتش جمهوری اسلامی ایران هم‌اینک بر اساس همین خودکفایی ریشه‌دار داخلی و استحکام معنوی قادر هستند در کوتاه‌ترین زمان با بالاترین سطح کیفی نیرو و تجهیزات نظامی خود را به دورترین نقاط لازم رسانده و به آسانی جابه‌جا شده و عملیات مؤثر انجام دهند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.