×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نقش پر رنگ خراسان رضوی در تجارت با پاکستان

 

به گزارش توس اکو، محمدحسین روشنک در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت تجارت پاکستان و خراسان‌رضوی اظهار کرد: خراسان‌رضوی به عنوان استان هم‌مرز و هم‌مسیر با کشورهایی همچون پاکستان و افغانستان، می‌تواند نقش پررنگی در تجارت با کشورهای مذکور خصوصا با پاکستان داشته باشد. درحال حاضر نقش تجاری خراسان رضوی با پاکستان، به اندازه کافی رونق ندارد در حالی‌که ظرفیت‌های تجاری استان برای تعامل تجاری با این کشور بسیار بالا است.

وی افزود: ظرفیت تجاری پاکستان و ایران بیشتر از تعاملات تجاری کنونی این دو کشور است، اما متاسفانه از تمام این ظرفیت‌ها بهره‌برداری نمی‌شود. البته با توجه به علاقه فراوانی که مردم پاکستان نسبت به خراسان رضوی و مشهد دارند ظرفیت اقتصادی خراسان رضوی در روابط تجاری با پاکستان، از تمام کشور بیشتر است.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی با اظهار امیدواری به بهبود روابط تجاری میان دو کشور بیان کرد: امیدواریم متولیان حوزه تجارت و سایر دستگاه‌های مربوطه، برنامه‌هایی را در جهت توسعه روابط تجاری خراسان رضوی و پاکستان و استفاده از ظرفیت تجاری فراوان میان دو طرف، تنظیم و اجرا کرده تا شاهد افزایش مبادلات تجاری میان دو کشور باشیم.

روشنک همچنین درباره تاثیرگذاری مذاکرات وین و تحریم‌ها بر روابط ایران و پاکستان تصریح کرد: مذاکرات وین، توافق برجام و رفع تحریم‌های دنیا علیه ایران کلید اصلی گشایش مشکل‌های اقتصادی کشور است که مسئله تجارت در راس این موضوع قرار دارد. تمام مشکل‌هایی که در حوزه اقتصاد و روابط بین‌الملل در ایران وجود دارد به دلیل همین تحریم‌های ظالمانه‌ای است که علیه کشور ما وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر در مذاکرات وین گشایشی صورت بگیرد و به سمت توافق پیش برویم، مسلما در تجارت با بسیاری از کشورها از جمله با پاکستان شاهد رونق و تحولات مطلوبی خواهیم بود. متاسفانه بازرگانان ایرانی در دنیا هدف تحریم قرار گرفته‌اند و کمتر کسی به تجارت با بازرگانان ایرانی تعامل تجاری برقرار می‌کنند.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی افزود: بنا به گفته مقام معظم رهبری و رئیس جمهور، باید کشور را با وجود تحریم‌ها با تلاش و برنامه‌ریزی اداره و مدیریت کنیم و مردم نیز صبر و تحمل پیشه کنند. اما به هرنحو، تاثیرگذاری تحریم‌ها و مذاکرات وین به هیچ وجه قابل کتمان نیست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.