×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نشست افزایش ظرفیت‌های تولید و احیای واحدهای راکد در شهرکها و نواحی صنعتی بمناسبت هفته دولت

 

اولین نشست افزایش ظرفیتهای تولید و احیای واحدهای راکد بررسی مشکلات ۱۳ واحد تولیدی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی با حضور جمعی از مقامات کشوری و استانی در هفته دولت برگزار شد.

به گزارش توس اکو و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی؛ “صدیف بیک زاده” بمناسبت هفته دولت در حاشیه  نشست برررسی مشکلات ۱۳ واحد راکد و نیمه فعال استان ، افزود: طبق بررسی‌های به عمل آمده حدود ۱۲ هزار واحد صنعتی در کشور راکد است که ۷۰ درصد از آنها قابلیت احیا دارند.

وی اظهار داشت: واحدهای راکد تولیدی در کشور قابلیت احیا ندارند زیرا به صورت دائم متوقف شده اند اما ۷۰ درصد قابلیت احیا دارند که اگر برای هر یک از این واحدها به طور متوسط ۱۰ فرصت شغلی در نظر گرفته شود، برای حدود ۱۲۰ هزار نفر شغل مستقیم و شغلهای غیرمستقیم زیاد دیگری از این طریق ایجاد می شود.

بیک زاده بیان کرد: براساس بررسی های به عمل آمده ۴۰ درصد از واحدهای راکد به دلیل کمبود نقدینگی غیرفعال شده اند، دلایل دیگر راکد شدن آنها نبود بازار تقاضا برای این محصولات، مسائل و مشکلات حقوقی و اداری، بدهی های مالیاتی، بدهی های بیمه تامین اجتماعی است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در حاشیه این مراسم گفت : کلینیکهای عارضه یابی مشکلات واحدهای تولیدی راکد را شناسایی و پس از واگذاری آنها به کمیته های احیاء، فعالیت آنها دائما رصد و پایش می شود، به نحوی که این واحدها در فرآیند احیا از ظرفیت کم شروع به تولید کرده و روند تولید آنها در سامانه بهین‌یاب ثبت می شود، لذا فعالیت آنها به طور دائم در حال رصد است.

عزیز الله قربانی اضافه کرد : سیاست سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران کمک به احیا و حل مشکلات همه بنگاه‌های اقتصادی به خصوص واحدهای تولیدی است و امسال معاونت صنایع کوچک هدف خود را بر احیای حداقل ۷۰ الی ۸۰ درصد واحدهای راکد و نیمه فعال مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی کل کشور قرار داده است.

در انتهای مراسم مشکلات ۱۳ واحد صنعتی که مورد بررسی قرار گرفته در این نشست صورتجلسه و در زمینه رفع موانع صنایع مطروحه به دستگاه‌های ذیربط جهت اجرا ابلاغ شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.