×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
معابر پادگان لشکر ۷۷ ارتش در مشهد بازگشایی شد

 استاندار خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی، رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ارتش، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، رییس کل دادگستری خراسان رضوی، فرماندار و شهردار مشهد و جمعی از اعضای شورای شهر از جمله حاضران در این آیین بودند.

معابر پادگان لشکر ۷۷ ارتش در مشهد بازگشایی شد

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این آیین گفت: بازگشایی این معابر بطور قطع، ترجمان عنایت، لطف و محبت رهبر معظم انقلاب است.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری افزود: سال ۸۸ که قانون جابجایی پادگان‌ها در مجلس شورای اسلامی مصوب شد، پیشقدم شدیم و پنج سال فرصت خواستیم و سال ۹۳ پادگان جدید ساخته شد و سال ۹۵ وارد آنجا شدیم.

وی بیان کرد: علت اینکه جابجایی کامل به نتیجه نرسید، نبود وحدت نظر بین مسوولان شهری بود. امسال رحمت و عنایت رهبر معظم انقلاب باعث شد دوباره مسوولان شهری دور هم جمع شدند و ارتش هم پیشقدم شد تا این اتفاق بیفتد. در برنامه ریزی انجام شده، مشهد را از نظر خانه سازمانی بهره مند خواهیم کرد و از نظر منزل مسکونی شخصی نیز برای کارمندان خود اقدام می‌کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: همانطور که به فرمان رهبری لبیک گفتیم و وارد این میدان شدیم، استدعا داریم مقامات شهری هم تعهداتی که بر عهده دارند عمل نمایند.

وی افزود: لشکر ۷۷ ، تعداد پنج هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم کرد و امیدواریم ساخت یادمان شهدا و نامگذاری یک معبر بنام شهید کهتری در این مجموعه فراموش نشود.

ساخت یادمان برای شهدا

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم گفت: لشکر ۷۷ لشکر خاطره ها است و قدمگاه هزاران شهید در دفاع مقدس است که از اینجا اعزام شدند.

سردار سرتیپ پاسدار علی اکبر پورجمشیدیان افزود: جابجایی لشکر ۷۷ هم در ذهن مردم خواهد ماند که ارتش فداکاری کرد و این جابجایی انجام شد.

وی ادامه داد: این جابجایی پادگان، نمونه کاملی از تعامل، همدلی و همراهی بین دستگاههای مختلف است.
وی پیشنهاد کرد: یک یادمان نیز بنام شهدا در محل پادگان ایجاد شود.

انجام یک کار بزرگ
معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی نیز با اشاره به عملیات ثامن الائمه (ع) و شکست حصرآبادان، یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت.

فرزانه صادق مالواجرد افزود: قانون خروج پادگان‌ها در سال ۸۸ مصوب شده است. اصرار بر این بود در شورای عالی که اراضی پادگان و بخش آبشار با هم باشد و این اتفاق امسال به سرانجام رسید.

وی افزود: قرار بود کاری رقم بخورد که انتفاع حداکثری شهر و ارتش رقم بخورد و این حداکثری نیازمند همکاری و هماهنگی بیشتری بود تا به ثمر نشست.

معاون وزیر راه گفت: آستان قدس، ارتش، شهرداری و شورای شهر در کمتر از یکسال کاری بزرگ را رقم زدند.

انجام کاری باورنکردنی

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح هم بیان کرد: ابتدای کار با هر کسی صحبت کردیم باور نمی‌کرد که این اتفاق بیفتد چون ۱۶ سال این جابجایی انجام نشده بود.

حجت‌الاسلام‌ احمدرضا پورخاقان افزود: بی اعتمادی نسبت به تعهد و عهدشکنی احتمالی باعث شده بود این کار انجام نشود.

وی ادامه داد: همه مسوولان مرتبط در این موضوع را گرد هم جمع کردیم و با هم به تفاهم رسیدند. این اراضی موقوفه است و اگر آستان قدس هم اجازه تغییر کاربری نمی‌داد این اتفاق رقم نمی‌خورد.

وی گفت: دفتر نظامی رهبر معظم انقلاب هم بسیار پیگیری و همکاری کرد تا سرعت کار بیشتر و به سرانجام برسد.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: این پادگان خواستگاه شهیدان بسیاری است، امیدواریم این جا جایی شود که شهید پرور و بسیجی پرور باشد.

نماد همدلی مسوولان 

معابر پادگان لشکر ۷۷ ارتش در مشهد بازگشایی شد

استاندار خراسان رضوی هم با تشکر از تولیت آستان قدس رضوی گفت: افتتاح امروز برای مردم و به نفع آنها نماد اقدام مشترک و همدلی همه مسوولان استانی است.

یعقوبعلی نظری افزود: شورای عالی شهرسازی هم موضوع جابجایی پادگان را به سرعت در دستور کار گذاشت و مصوب کرد.
اگر در همه عرصه ها سرعت عمل را داشته باشیم به نفع مردم خیلی از گره‌ها باز می شود.
وی ادامه داد: ان شاالله مبارک مردم مشهد و هم استانی ها باشد.

آستان قدس در خدمت نیات واقفان و کمک به مردم

معابر پادگان لشکر ۷۷ ارتش در مشهد بازگشایی شد

تولیت آستان قدس رضوی هم با تشکر از همه مجموعه هایی که در این اقدام سهم داشتند گفت: مردم ایران و این شهر شایسته بهترین خدمت رسانی هستند.

حجت‌الاسلام‌ احمد مروی افزود: مردم مشهد فضیلت همجواری با امام رضا(ع) دارند و ایجاب میکند هرنوع خدمتی را به آنها انجام دهیم.

وی با بیان اینکه هر جا اراده کار در  نهادها و ارگان‌ها وجود داشته باشد، همراهی و همدلی هم به دنبالش خواهد آمد افزود: آستان قدس با همه امکانات در خدمت مردم ایران و مشهد است.  وظیفه خود می‌دانیم آنمقدار که می‌توانیم برای عمران و آبادانی شهر همکاری و همراهی کنیم.

تولیت آستان قدس گفت: املاکی که در اختیار این آستان است با دیگر جاها متفاوت است اینها موقوفه است و ما امانت‌دار هستیم نمی‌توانیم هر طور می‌خواهیم عمل کنیم باید طبق نیت واقف عمل کنیم.

وی گفت: نمی‌توانیم نیت واقف را در نظر نگیریم، باید از نیت واقف صیانت کنیم.  باید پاسخگوی مردم در این دنیا و پاسخگوی واقف در آخرت باشیم. در انجام کاری که برعهده داریم با وسعت نظر نگاه و همکاری می‌کنیم.

انواع طرحهای فرهنگی ورزشی و فضای سبز

شهردار مشهد در آیین بازگشایی معابر پادگان لشکر ۷۷ ارتش گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به واسطه اصل مترقی قانون خود بن بست مدیریتی ندارد.

عبدالله ارجائی افزود: بازگشایی معابر یکی از این مصداق‌ها است. دستور حکمیانه رهبر معظم انقلاب و همدلی مدیران استانی، آستان قدس رضوی و حمایت مدیران ملی گره گشا شد.

وی ادامه داد: در مرحله نخست، معابر و دسترسی اصلی شرقی، غربی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و در مرحله بعد ۵۱ هکتار فضای سبز و در مرحله سوم،۱۵ هکتار فضای ورزشی، فرهنگی و سوله های تاریخی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. میدان مشق و میدان صبحگاه ارتش نیز به وسعت ۶ هکتار در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

حسن موحدیان رییس شورای اسلامی شهر مشهد هم گفت: هدف شورا این است پادگان حالت خود را داشته باشد و پارکها بصورت جنگلی بماند و هویت اصلی آن حفظ شود.

به گزارش ایرنا، طرح انتقال پادگان ارتش از مشهد به خارج از این شهر از سال ۱۳۸۸ با توجه به منویات فرمانده کل قوا، فرماندهی کل ارتش و فرماندهی نیروی زمینی ارتش در دستور کار قرار گرفت.

اقدامات لازم برای جا به جایی پادگان مشهد با هماهنگی آستان قدس رضوی، پشتیبانی شورای اسلامی شهر مشهد و استانداری خراسان رضوی و با تغییر کاربری اراضی ضلع جنوبی پادگان لشگر ۷۷ انجام شد.

زمین‌های ارتش در ۲ بخش شمالی و جنوبی بزرگراه شهید سلیمانی مشهد واقع شده است. در بخش شمالی، پادگان ارتش و در بخش جنوبی بزرگراه و زمین‌های موسوم به آبشار ۲ قرار دارد که در سال ۱۳۸۸ موضوع طرح تفصیلی اراضی آبشار ۲ در کمیسیون ماده پنج مطرح شد و مصوبه این کمیسیون را دریافت کرد

و پس از آن، این مصوبه به شورای‌عالی معماری و شهرسازی نیز فرستاده شد و در ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ به تصویب رسید اما بعد از این مصوبه به دلیل اختلاف بین شهرداری و ارتش، تغییر کاربری پادگان تا دولت سیزدهم بلاتکلیف مانده بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.