×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
لزوم حمایت قضایی از تولید
حسین کو ه زاد

به گزارش توس اکو، رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: حضور روسای دادگستری و دادستانها در شهرکهای صنعتی، واحدهای تولیدی و صنعتی، منجر به حل و فصل بخش بسیاری از مشکلات آنها شده است.
صادقی با اشاره به مسئله تعدیل یارانه ها و نرخ ها گفت: ما این روند پیگیری و هم افزایی رادر سال آینده نیز در پیش خواهیم گرفت چون با توجه به شرایط کنونی همه سازمانها و دستگاه های اجرایی در حوزه اقتصاد و اشتغال، باید میدان داری و محوریت بیشتری داشته باشند که با جدیت آقای استاندار به این مهم توجه شده است
وی افزود: آنچه که در سال گذشته و سال جاری به عنوان تاکید ریاست قوه قضاییه مطرح شده، توجه به امر تولید و اشتغال و بخش خصوصی است که باید حمایت بیشتری داشته باشیم.
صادقی عنوان کرد: حضور روسای و کارشناسان دادگستری در صنعت توانسته بخش زیادی از مشکلات آنها را حل کند؛ در این راستا همین تاکید را در سال آینده را داریم و با توجه به بحث نرخ ها در حوزه اقتصاد و اشتغال باید با به این مهم توجه شود.
وی در خصوص بحث سرقت و سرقت های مسلحانه تصریح کرد: سابقا در استان سرقت های مسلحانه از جواهر فروشی ها و بانک ها را داشتیم که با پیگیری ها و برخورد جدی با این افراد خوشبختانه در سطح استان، سرقت مسلحانه نداریم و موجب شده این پدیده تکرار نشود.
رییس کل دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: بیشتر سرقت های جزیی نیز توسط معتادان متجاهر انجام شده که در یک فاصله زمانی تعداد قابل توجهی از معتادان متجاهر جمع آوری شدند؛ در این رابطه دستورات جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر مهم است چرا که امنیت روحی و روانی مردم را تخریب می‌کند.
صادقی افزود: در بحث معتادان متجاهر، هرجایی از دستمان بر می آمده برای تهیه فضا و تامین بودجه پای کار بودیم و شهرداری و استانداری نیز پای کار بودند تا این پدیده هم در استان و بخصوص مشهد جمع آوری شود.
وی اظهار کرد: در بحث یارانه ها و افزایش قیمت ها، با نجابت و متانت مردم و هماهنگی خوبی که در استان داشتیم، مورد خاصی را در استان نداشتیم که جای تقدیر و تشکر از اقشار مختلف را دارد.
رییس کل دادگستری خراسان رضوی در ارتباط با اراذل اوباش بیان کرد: به دلیل اینکه از سال های گذشته هم پلیس و هم سایر دستگاه ها برنامه های خوبی را داشتند، استان های دیگر از برنامه ها و اقداماتی که خراسان رضوی داشته، الگو برداری کردند و در استان مشکل خاصی نداشتیم.
صادقی در خصوص انتقال زندان ها گفت: اصل اینکه این زندان ها باید منتقل شود، درست است اما علاوه بر مشهد در شهرهای دیگر مانند نیشابور هم این موضوع وجود دارد که نیاز به اعتبارات ویژه ای دارد.
وی ادامه داد: طرحی که در استان برای زندان ها پیگیری می‌کنیم این است که فضا ها و مساحت هایی که در تملک سازمان زندان داریم به بهترین نوع کاربری تبدیل کنیم و بعد در قالب تهاتر، توافقی منعقد شود که در خارج شهر این زندان ها احداث شود که هنوز متقاضی و مشتری جدی نداریم.
رییس کل دادگستری خراسان رضوی در خصوص شرکت پدیده نیز عنوان کرد: شرکت توسط هیئت مدیره هدایت می‌شود و بنا نداریم که دخالت کنیم؛ همچنین در خصوص محسن پهلوان، توسط شرکت پدیده خواسته شده برای سهام داران و برای مردم این شخص در راستای اهداف شرکت کمک کند.
صادقی در بحث حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت: در بحث استفاده از علم و دانش هم در تولید و هم در صنعت باید توجه ویژه ای شود و در بحث بازار، نقدینگی و توسعه وظیفه ما است که به مراکز نوآورانه کمک کنیم.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی نیز در این نشست در خصوص بحث ایمنی سازی ساختمان ها گفت: در مشهد کارگروه ایمنی سازی را ایجاد کردیم ولی باید مبارزه با علت اصلی ر‌ا پیگیری کنیم؛ در بحث ساختمان ها یا ساختمان قدیمی است که شاید با ضوابط، زمان ساختش درست بوده ولی الان به مرور ناایمن شده اما در ساختمان های جدید نباید ناایمن باشد.
محمد حسین درودی بیان کرد: یک قسمت از کار تخصصی در حوزه شهرسازی است و استعلامات انجام شده و پیگیری می‌شود که از منشأ همچین اتفاقاتی نیافتاد که یک ساختمان ناایمن بنا شود؛ همچنین باید اگر بنایی پایان کار و استحکام بنا نداشته باشد، امکان بهره برداری را نیز نداشته باشد.
دادستان مرکز خراسان رضوی در خصوص پیگیری از مسیولین اظهار کرد: یکسری از اقدامات ما از باب پیشگیری است و شاید مسئول را بخواهیم و در باب حقوق عامه موضاعاتی رو گوشزد کنیم ولی اگر رفتار مجرمانه انجام نشده باشد، پرونده ایجاد نمی‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.