×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
 فعالیت ۳۰ هزار مسجدی با محور کرونا در خراسان رضوی

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی گفت: در دوران شیوع کرونا ۳۰ هزار مسجدی در چهارچوب طرح مواسات و همدلی به مراجعان، خدمات مربوط به پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را ارائه کردند.

به گزارش توس اکو، وی در این نشست خبری افزود: هزار و ۵۵۰ مسجد در خراسان رضوی به عنوان سنگر سلامت در دوران شیوع کرونا فعالیت داشته‌اند.

حجت‌الاسلام مهدوی‌ ارفع  امضای تفاهمنامه‌ با کمیته امداد برای محرومیت‌زدایی با محوریت مساجد را از دیگر اقدامات دانست و گفت: ایجاد ۵۰۰ مرکز نیکوکاری، توانمندسازی و کارآفرینی در سطح مساجد استان گامی مثبت و موثر در کاهش محرومیت در این استان بوده است.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان های خراسان با بیان این که نقشه خوبی برای اداره مساجد طراحی شده گفت: طرح نجم در مساجد خراسان رضوی به مرحله اجرا در می آید.

وی با بیان اینکه بسته جامع مساجد مشهد با عنوان طرح نجم با الهام از سخنان امام و رهبری طراحی شده است، افزود: مساجد دو کارکرد تربیتی و تدبیری دارند که از گذشته ادامه دارد، کارکرد تربیتی در قالب نماز، منبر، ادعیه و … تاکنون انجام شده است.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی گفت: همچنین در قالب تفاهمنامه‌ منعقده با دادگستری این استان ۳۵۱ شعبه همیاران شورای حل اختلاف در سطح مساجد خراسان رضوی دایر و فعال شد.

وی با اشاره به اجرای طرحی با عنوان “نذر هشتم” به کمک مسجدیها با نیت امام هشتم(ع) بیان کرد: هر ماه در این چهارچوب هشت زندانی بدهکار در خراسان رضوی از زندان آزاد می‌شوند.

افزود: تاکنون در قالب اجرای این طرح با محوریت مساجد خراسان رضوی ۵۰۷ زندانی بدهکار و نیازمند کمک پس از پرداخت دیون آزاد شده‌اند.

وی”برپایی بنیاد علمی و پژوهشی ساجدین، ساخت دو مدرسه مسجد محور با همکاری آموزش و پرورش خراسان رضوی، راه‌اندازی ۵۰ پایگاه ازدواج آسان و فرزندآوری در مساجد با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه را از دیگر اقدامات مرکز امور رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی با همکاری سایر نهادها برشمرد.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی ادامه داد: ایجاد “سامانه مسجدنا” در بستر فضای مجازی برای دوره‌های آموزشی ویژه ائمه جماعت و خدام، برگزاری دوره آموزشی حضوری و غیرحضوری “رزمایش جهاد تبیین” با حضور ۲۰۰ روحانی و استادان حوزه علمیه و مشارکت ۴۰ هزار نفر از شهروندان در این زمینه  از دیگر اقدامات به شمار می روند.

وی گفت: “طرح ویژه کوثر” با استقرار ۲۰۰ روحانی در حاشیه شهر مشهد، اجرای طرح هدایت با استقرار ۲۰۰ روحانی در شهرستانهای استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی و همچنین توزیع سه میلیون بسته معیشتی در سطح استان  با مشارکت ۸۰ درصدی مردم را از دیگر اقدامات مرکز رسیدگی به امور مساجد عنوان کرد.

حجت‌الاسلام مهدوی‌ ارفع در ادامه تعداد مساجد فعال در سطح استانهای سه‌گانه خراسان را ۱۰ هزار و ۵۰۰ مسجد بیان و اظهار کرد: شش هزار و ۵۰۰ مسجد از این تعداد در خراسان رضوی استقرار دارند که هزار و ۴۰۰ مسجد در کلانشهر مشهد و ۶۶۹ مسجد در حاشیه این شهر دایر هستند.

وی گفت: مسجد مرکز ثقل فعالیتهای اجتماعی، مذهبی، فرهنگی و سیاسی است که روح تعهد و مسوولیت را در جامعه افزایش می‌دهد. از این رو مساجد مهمترین پایگاه فرهنگی و تربیت دینی هستند و جایگاه ویژه‌ای در بهبود و تعمیق فرهنگ و تربیت در جامعه اسلامی دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.