×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
ظرفیت اشغال واحدهای اقامتی مشهد در دهه کرامت به ۸۰ درصد رسید

 

یوسف بیدخوری در خصوص وضعیت اشغال واحدهای اقامتی مشهد در دهه کرامت اظهار کرد: از ۱۱ تا ۱۵ خرداد بیش از ۹۰۰ هزار اقامت در واحدهای اقامتی مشهد به ثبت رسیده که بر این اساس ۷۹ درصد از واحدهای اقامتی رسمی و موقت مشهد در این ایام تکمیل شده است.

وی با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه‌های اجرایی دخیل در موضوع اسکان مسافران به منظور ارائه خدمات بهتر خاطرنشان کرد: بیش از ۴۹۶ هزار اسکان در واحدهای اقامتی رسمی با ۸۵ درصد اشغال و بیش از ۴۰۱ هزار اسکان نیز در واحدهای اقامتی موقت با ۸۳ درصد اشغال در این مدت به ثبت رسیده است.

بیدخوری افزود: علاوه بر واحدهای اقامتی رسمی از واحدهای سرپوشیده شامل مهمانسراهای دولتی، ظرفیت‌های اقامتی آستان قدس رضوی، حسینیه‌ها، مساجد و زائرسراهای ارزان قیمت زائر شهر رضوی نیز بهره گرفته شده است.

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی ادامه داد: تنوع و تعدد واحدهای اقامتی در مشهد زیاد است و تمهیدات لازم با هدف تحقق سفر ارزان به مشهد با ایجاد واحدهای اقامتی ارزان قیمت اندیشیده شده است.

بیدخوری با بیان اینکه بر ارائه خدمات اقامتگاه‌های رسمی، موقت و اضطراری به منظور سنجش کیفیت ارائه خدمات نظارت به عمل می‌آید، ادامه داد: در این مدت ۳۴۴ مورد نظارت بر تاسیسات گردشگری مشهد شکل گرفته که پس از رسیدگی به ۹ مورد از شکایات، مبلغ سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به گردشگران استرداد شده است.

وی عنوان کرد: مسافران می‌توانند با شماره ۰۹۶۲۹ مرکز خدمات سفر کشور و نیز شماره ۳۷۰۴۵ با پیش‌شماره ۰۵۱ تماس گرفته و اعلام شکایت و تخلف کنند. تیم‌های نظارتی به ظرفیت ۱۰۰ نفر به صورت گشت‌های مشترک کار نظارت بر واحدهای اقامتی و تأسیسات گردشگری را انجام می‌دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.