×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صادرات ۵۰ میلیون دلاری کیف و کفش در هفت ماه نخست ۱۴۰۰

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در هفت ماه نخست سال جاری ۵۰ میلیون دلار صادرات کیف و کفش داشته‌ایم که این رقم به نسبت ظرفیت و توانمندی‌های این بخش رقم ناچیزی است.

به گزارش توس اکو و به نقل از ایرنا از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از راسته کیف و کفش تهران در خیابان صف، واحدهای صنفی تولید و فروش محصولات چرمی و مرکز طراحی و مدل‌سازی خوشه صنعتی کفش بازدید کرد و سپس پای سخنان اعضای هیأت مدیره اتحادیه صنف کفاشان دست دوز تهران، نشست.

کفاشان تهران در این نشست به ارائه دیدگاه‌ها و راهکارهای پیشنهادی خود درخصوص مهمترین مسائل و مشکلات پیش رو، از جمله تأمین و نوسان قیمت مواد اولیه، ساماندهی و انتقال این صنف به شهرک صنعتی قرچک و … پرداختند.

رسولیان نیز به منظور رفع موانع پیرامون فضای کسب و کار و سرمایه گذاری و سرعت بخشی به انتقال اعضای اتحادیه صنف کفاشان دست دوز به شهرک صنعتی قرچک که در فاز توسعه خود میزبان این تولید کنندگان خواهد بود، دستورات لازم را صادر کرد.

صنعت کیف و کفش نیازمند یک زنجیره تولید قدرتمند است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از بازار کیف و کفش و نشست با اعضای هیأت مدیره اتحادیه صنف کفاشان دست دوز تهران در گفت‌وگو با خبرنگاران با تأکید بر حضور تولید کنندگان کیف و کفش در بازارهای رقابتی اظهار داشت: در طول ۷ ماهه سال جاری ۵۰ میلیون دلار صادرات کیف و کفش داشته‌ایم که به نسبت ظرفیت و توانمندی‌های این بخش رقم ناچیزی است.

رسولیان با اشاره به بازدید هفته گذشته خود از دوازدهمین نمایشگاه صنعت کیف، کفش، ماشین آلات، مواد اولیه و محصولات پوست و چرم در مشهد افزود: واحدهای تولیدی کیف و کفش با موانع و مشکلات متعددی، از جمله تأمین مواد اولیه مواجه‌اند که بخشی از آن نیازمند حمایت دولت است.

وی درخصوص مشکل مواد اولیه و قیمت آزاد در بازار و دلالی در این حوزه اضافه کرد: مواد اولیه این صنعت ارز دولتی ندارد و درخصوص واردات و گمرک نیز ما برای حمایت از تولید داخل، محدودیت‌هایی را اعمال کرده‌ایم؛ اما به دلیل شرایط رقابتی، مواد مورد استفاده باید کیفیت لازم را داشته باشد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان این‌که تولید داخل، واردات کیف و کفش را به صفر رسانده است، ادامه داد: این صنعت نیازمند منطقه (زون) بندی و شهرک‌های صنعتی صنفی تخصصی با مدیریت اتحادیه‌های مربوطه است و ما نیز حمایت‌های لازم را ارائه خواهیم داد.

رسولیان همچنین با تأکید بر این‌که این صنعت نیازمند یک زنجیره تولید قدرتمند است، اظهار داشت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تا کنون ۵ خوشه کسب و کار مرتبط با این صنعت را در تهران، تبریز، مشهد، اصفهان، قزوین و قم شناسایی، اجرا و پیاده سازی نموده و از حضور تولید کنندگان در نمایشگاه‌های خارجی، بازاریابی و صادرات آن‌ها نیز حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: فعالان حوزه کیف و کفش باید از تشکل‌ها و بنگاه‌های اقتصادی قوی برخوردار باشند، زیرا این صنعت نیازمند برند سازی، بازاریابی، مدیریت صادرات و بازار سازی برای حضور در بازارهای خارجی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که کیفیت محصولات این صنعت با محصول خارجی قابل رقابت است، افزود: با توجه به این‌که این محصولات توان تأمین نیاز داخل را دارند و این صنعت چهارمین رسته شغلی اشتغالزای کشور است، با اتحادیه کفش دست دوز برای ارتقاء و ساماندهی این بخش به توافق‌های خوبی دست یافتیم.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.