×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
رشد ۸۰ درصدی مالیات های ابرازی خراسان رضوی

باز شدن گستره الکترونیکی شدن خدمات حداقل در حوزه مالیات برای دولت خروجی مثبتی داشته به طوری که قانونی شدن یا به‌نوعی اجباری شدن اتصال دستگاه‌های پوز فعالان اقتصادی به سامانه‌های مالیاتی باعث شده طی یک سال اخیر حداقل ۱۴۰ هزار مؤدی مالیاتی جدید به جرگه مؤدیان استانی افزوده شوند اما این افزایش چه تأثیری بر درآمدهای مالیاتی استان گذاشته است. مدیرکل امور مالیاتی استان در این‌ باره می گوید: با افزوده شدن ۱۴۰ هزار پرونده مالیاتی جدید ما شاهد تحقق حدود ۱۵۰ درصدی کلیه اظهارنامه‌های مالیاتی در استان به لحاظ تعدادی بودیم.مدبرنیا می افزاید: به لحاظ ارزش اظهاری پرونده‌های مالیاتی نیز شاهد رشد ۳۳۸ درصدی مالیات های ابرازی بودیم و وصولی اظهارنامه‌های مالیاتی استان ۸۸۹ میلیارد تومان در بخش مؤدیان مالیاتی مشاغل بوده که البته هنوز قطعی و نهایی نشده و این مالیات ابرازی در سال گذشته در بخش مؤدیان مالیاتی مشاغل ۲۶۲ میلیارد تومان بوده است.

تفاوت معنادار تعداد با مبلغ مؤدیان حقوقی
مدیرکل امور مالیاتی استان درباره مالیات‌های ابرازی اشخاص حقوقی نیز می‌گوید: به لحاظ تعدادی از ۲۱ هزار و۵۳۲ اظهارنامه اشخاص حقوقی در سال گذشته به ۲۱ هزار و ۸۱۴ فقره طی امسال رسیدیم که حدود یک درصد افزایش را نشان می‌دهد و به لحاظ مبلغ مالیات ابرازی از ۱۲۳۰ میلیارد تومان در سال گذشته به ۱۸۰۰ میلیارد تومان طی امسال رسیدیم.
وی می‌افزاید: بخشی از این افزایش مربوط به اشتغال‌های جدیدی است که ایجاد شده یا به ‌واسطه دستگاه‌های پوزی که به سامانه مالیاتی وصل شده یا واحدهای احیا شده است.
مدبرنیا می‌گوید: هم اکنون ۴۶ درصد درآمدهای مالیاتی استان به ‌صورت مستقیم دریافت می‌شود و ۵۴ درصد دیگر به‌ صورت غیرمستقیم که سهم مالیات بر ارزش ‌افزوده بخش اصلی آن است. تا پایان شهریور امسال از مجموع درآمدهای مالیاتی استان ۵۶ درصد مربوط به مالیات‌های مستقیم و ۴۴ درصد مربوط به مالیات‌های غیرمستقیم است. کل درآمدهای مالیاتی وصولی استان در این مدت ۶۸۱۶ میلیارد تومان بوده که ۲۹۶۹ میلیارد تومان مربوط به مالیات‌های مستقیم و بقیه مالیات های غیرمستقیم بوده است که نسبت به درآمدهای وصولی شش ماه سال گذشته رشد ۵۸ درصدی در مالیات‌های مستقیم و ۴۲ درصدی در مالیات‌های غیرمستقیم را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به تحقق درآمدهای پیش‌ بینی‌شده در شش ماه نخست امسال درباره افزایش مبلغ مالیات‌های ابرازی نسبت به سال گذشته و تأثیر آن بر تحقق درآمدهای مالیاتی تعیین ‌شده برای استان می‌گوید: بدون شک با افزایش مالیات‌های ابرازی که هنوز قطعی هم نشده‌اند درصد تحقق درآمدهای مالیاتی استان در بودجه سال آینده بیشتر خواهد شد./خراسان رضوی

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.