×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دستگاه‌های حاکمیتی به فعالان بخش خصوصی بیشتر بها دهند

معاون قضایی دادستان کل کشور اخذ عوارض از صادرکنندگان را موضوعی خلاف اصول عنوان کرد و افزود: همه جای دنیا به صادرکننده جایزه می‌دهند اما در کشور ما برای چنین کسانی عوارض تعیین می‌شود. دستگاه‌های حاکمیتی و حکومتی باید به فعالان بخش خصوصی بهای بیشتری دهند تا با توسعه فعالیت‌های آنان، فعالان اقتصادی برای فرزندان ما اشتغال ایجاد و از بخش تولید حمایت کنند.

سعید عمرانی دوشنبه شب، ۲۵ بهمن، در جمع مدیران اقتصادی و برخی از تولیدکنندگان خراسان رضوی اظهار کرد: باید توجه داشت زمانی که یک تولیدکننده به عنوان مفسد محاکمه می‌شود، نگاه کارگران و خانواده آن‌ها به وی تغییر می‌کند.

وی ادامه داد: به هیمن جهت باید توجه داشت تا زمانی که مستندات لازم برای محکومیت یک نفر جمع‌آوری نشده باشد، نباید وی را بازداشت کرد. علاوه بر این لازم است نسبت به اتهامات شخص مورد نظر کارشناسی لازم صورت گیرد نه اینکه او را مقابل کارگرانش و خانواده‌شان ضایع و برای وی پرونده‌سازی کنیم.

خراسان رضوی در رتبه نخست حمایت از تولید قرار دارد

عمرانی با بیان اینکه خراسان رضوی در رتبه نخست حمایت از تولید قرار دارد، عنوان کرد: انتظار می‌رود این استان همواره بین اولین‌ها باشد. همیشه هنگامی که می‌خواهیم کاری به سرانجام برسد، آن را از خراسان رضوی آغاز می‌کنیم تا در کل کشور آن فعالیت گسترش یابد.

معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به اینکه اخبار اقتصادی استان نشان از بهبود شرایط آن دارد، تاکید کرد: ضروری است کاری کنیم که امید مردم بازگردد. بدانیم که مردم سره از ناسره را می‌شناسند چون اگر نمی‌شناختند آن جمعیت عظیم برای تشییع سردار سلیمانی به خیابان‌ها نمی‌آمد.

۸۰ درصد از مشکلات کشور ناشی از تحریم‌هاست

عمرانی با بیان اینکه ۸۰ درصد از مشکلات کشور ناشی از تحریم‌هاست، گفت: توکل به حضرت رضا(ع) و باور به توانمندی‌های داخلی مشکلات را حل خواهد کرد. من اعتقادی به مداخله دولت در همه امور ندارم اما لازم است فعالان بخش خصوصی آنقدر تقویت شوند که راسا فعالیت‌های کشور را به دست گیرند و قوا فقط تسهیل‌کننده و نظارت‌گر امور باشند.

وی اضافه کرد: گاهی قوانین و مقررات به نحوی است که نمی‌دانیم آیا از تولید حمایت می‌کند یا خیر. این قوانین و مقررات برخی مدیران را نیز ترسو کرده است. باید پنجره واحدی متشکل از همه مدیران تشکیل شود تا بتوان قوانین را تسهیل کرد. در واقع لازم است مقررات حمایت از تولیدکنندگان تسهیل شود.

در ادامه سید امیر مرتضوی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی نیز اظهار کرد: براساس بررسی‌ها و رسیدگی‌های صورت گرفته بیش از ۲۰۰۰ واحد صنعتی در محور غرب مشهد مشکلاتی نظیر ورود به محدوده یا خروج از محدوده شهر داشته‌اند اما همه مشکلات مربوط به استقرار آن‌ها در محدوده توسط دادگستری استان بررسی و راهکارهایی برای حل مسائل آن مصوب و نهایتا این موارد به کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ارجاع شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی وی افزود: امسال در سایه همدلی و همراهی مسئولان استان مشکل ۴۰۰ واحد صنعتی خراسان رضوی مرتفع شد.

در ادامه فرزاد بهشتی، معاون دادستان مشهد هم گفت: از طریق برگزاری نشست‌های مربوط به کمیسیون حمایت قضایی استان در سال گذشته مشکل ۳۱۳ واحد تولیدی و امسال مسائل ۴۰۰ واحد تولیدی حل شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.