×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اجرای ۴۱۰ پروژه‌های زودبازده در حاشیه شهر مشهد

به گزارش توس اکو، علی‌ رضازاده همدانی در نشست خبری با محوریت پروژه‌های زودبازده که در سالن شهدای شهرداری مرکزی مشهد برگزار شد، با اشاره به مهلت یک ساله اتمام پروژه‌های تصویب شده افزود: فرصت اتمام این پروژه‌ها از آخر آذر ماه ۱۴۰۰ یک سال بود. برای این منظور فرآیندها در ۱۱ گام باید طی می‌شد که با دستور شهردار به چهار گام کاهش یافت و پروژه‌ها سرعت گرفت.

رضازاده همدانی بیان کرد: اکثر پروژه‌ها با بیشترین اعتبارات به ترتیب اولویت در مناطق ۶، سه، هفت و ۲ اختصاص یافته است. خدمات تعریف شده به ترتیب فراوانی درخواست‌های مردمی شامل بهسازی معابر سواره‌رو، پیاده‌روسازی، فضای سبز، مباحث فرهنگی و ورزشی و جمع‌آوری آب‌های سطحی است.

وی به هدف شهرداری در این دوره مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: پروژه‌های زودبازده به عنوان پیشران خدمات در حاشیه شهر به حساب می‌آید. باید توجه داشت حل مشکلات در حاشیه شهر با مشارکت مردم به سرانجام خواهد رسید.

مدیر عامل سازمان بازآفرینی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۰ درصد بودجه عمرانی مشهد به حاشیه شهر تعلق گرفته و با پیگیری‌های شهردار این ماموریت‌ها با سرعت بیشتری پیش می‌رود. با اجرای طرح‌های زودبازده به سمت افزایش سرانه‌های مختلف خدماتی و رسیدن به استانداردها حرکت می‌کنیم.

رضازاده همدانی گفت: همچنین هم‌اکنون طرح ساماندهی چهار بافت فرسوده آبکوه، عامل، شهدا و وکیل‌آباد به تصویب رسیده است. ظرف مدت سه سال ۲ بافت شهدا و عامل به نتیجه نهایی و مابقی به وضع مطلوب خواهد رسید.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۲۸ هزار متر مربع پیاده‌روسازی در حاشیه شهر مشهد انجام شده که طی یک سال گذشته چهار برابر افزایش داشته است.

 

دریافت ۲۰۰۰ تن قیر رایگان در مشهد

مدیر عامل سازمان بازآفرینی شهرداری مشهد بیان کرد: با توجه به اینکه شهرداری مشهد در اجرای آسفالت معابر با مشکل تامین قیر مواجه بود، پس از پیگیری‌های مسئولان‌ شهرداری برای اولین بار در مشهد و حتی کشور این شهرداری توانسته بالاترین حجم قیر دولتی رایگان به میزان ۲۰۰۰ تن را دریافت کند.

وی ادامه داد: با دریافت این مقدار قیر رایگان ۲۸۰ هزار متر مربع آسفالت در سطح معابر اجرا می‌شود. علاوه بر این ۲۰۰۰ تن قیر دولتی نیز خریداری شده تا بتوان عملیات آسفالت تمام معابر که آمادگی بهسازی و آسفالت را دارد، تا پایان سال اجرایی کرد.

مدیر عامل سازمان بازآفرینی شهرداری مشهد تصریح کرد: در تعامل با وزارت راه و شهرسازی موفق شدیم از ظرفیت ملی برای کمک به حاشیه شهر استفاده کنیم و بیشترین کمک‌ها را از دولت دریافت کرده‌ایم.

رضازاده همدانی بیان کرد: سرانه پارکی و فضای سبز موضوع مهم دیگری است که با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد رشد سرانه ۴۷ درصدی پارک‌های محلی و ۳۴ درصدی پارک‌های شهری در حاشیه شهر مشهد اجرا شود. در مجموع ۵۴ درصد از احداث پارک‌ها در حاشیه شهر مشهد انجام خواهد گرفت. در فضای ورزشی و فرهنگی هم اقدمات خوبی در حاشیه شهر رقم خورده است.

 

پایان همکاری با شرکت‌های غیر بومی طرف قرارداد سازمان بازآفرینی

رضازاده همدانی عنوان کرد: در آغاز کار این دوره ۳۲ دفتر تسهیلگری و ۶ محله هدف تعریف شده وجود داشت. بخشی از دفاتر شرکت‌های غیر بومی بود که به همکاری با آن‌ها پایان داده و فرصت برای شرکت‌های بومی فراهم شد.

وی ادامه داد: اکنون ۱۵ شرکت ثبت شده در ۳۵ محله فعال است و تا پایان سال ۹ شرکت دیگر نیز با ۲۳ محله به دفتر تسهیلگری تبدیل خواهد شد.

مدیر عامل سازمان بازآفرینی شهرداری مشهد تصریح کرد: دفتر تسهیلگری طرق اولین دفتر بومی است که در انتظار ثبت بوده و تمام اعضاء آن بومی بافت منطقه هستند.

وی در خصوص مشکلات اخذ وام ساکنان حاشیه شهر گفت: متاسفانه بخش اعظم پهنه وسیع حاشیه شهر به دلیل اینکه اراضی آستانه است، فاقد سند بوده و شهرداری طی جلسات متعدد با تولیت آستان قدس قصد برطرف کردن این مساله را دارد.

رضازاده همدانی خاطرنشان کرد: سازمان بازآفرینی در پنج محور عملیاتی از جمله سکونتگاه‌های غیر رسمی یا حاشیه شهر، بافت فرسوده که در قلب شهر است، بافت تاریخی که با تغییر کاربری فرصتی برای سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌رود، بافت ناهمگون که به آن پلاک بزرگ‌مقیاس گفته می‌شود مانند فرودگاه، راه‌آهن، کارخانجات، زندان و بافت الحاقی روستاها که به شهر اضافه شده و بیشتر در بولوار توس است، فعالیت دارد.

وی گفت: سکونتگاه‌های غیر رسمی مشهد به مساحت ۳۸۹۴ هکتار است که حدود ۲۰ درصد فضای شهری را شامل می‌شود و بیش از یک‌سوم جمعیت شهری در آن ساکن‌اند. این موضوع باعث آسیب و معضلات زیادی شده است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.