×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حمایت و پشتیبانی از ۴۵۰ موکب بین راهی و مستقر در سطح شهر مشهد

به گزارش توس اکو، محمدحسین استادآقا صبح امروز در نشست خبری تشریح ویژه برنامه‌های بنیاد کرامت رضوی در دهه آخر صفر اظهار کرد: با توجه به گذشت دو سال کرونایی، بدون شک در دهه پایانی ماه صفر امسال، میزبان تشرف میلیونی زائران به مشهد مقدس و حرم مطهر رضوی خواهیم بود و بر همین اساس بنیاد کرامت رضوی نیز در کنار دیگر بخش‌های آستان قدس رضوی، با هدف میزبانی شایسته از زائران امام رضا(ع) و خدمت رسانی کریمانه به دلدادگان این امام همام، برنامه‌ریزی‌های جامع و کاملی را در حوزه‌های مختلف همچون فرهنگی، رفاهی و اجتماعی تدارک دیده است و در مسیر تحقق شعار این دهه که «خدمت کریمانه، جهاد عالمانه» است گام برخواهد داشت.

توزیع ۸۰۰۰ بسته متبرک میان روضه‌های‌ خانگی سراسر کشور
وی ادامه داد: از جمله برنامه‌های این ایام، پویش ملی «روضه الرضا(ع)» با هدف ساماندهی، پشتیبانی و حمایت از ۸۰۰۰ روضه‌ خانگی در سراسر کشور راه‌اندازی است که به همت مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی راه‌اندازی شده و افرادی که قصد برپایی روضه‌های خانگی در دهه پایانی ماه صفر را دارند می‌توانند با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۸۸۸ در این پویش ثبت نام کنند.
به گفته استادآقا، در قالب این پویش ملی بیش از ۸۰۰۰ بسته متبرک رضوی شامل پرچم عزای رضوی، نمک، چای، شکر و اسپند و … توسط شبکه کانون‌های خادمیاری میان روضه‌های‌ خانگی عزادار امام رضا(ع) در سراسر کشور توزیع خواهد شد.

حمایت و پشتیبانی از ۴۵۰ موکب
استادآقا در ادامه گفت: اجرای طرح «مشهد خانه توست»، دیگر برنامه‌های مهم ما در این ایام است که هدف اصلی آن ترویج فرهنگ میزبانی است و در انجام آن مشارکت خواهیم داشت.
وی افزود: در این راستا ۳۰۰ موکب مستقر در شهر مشهد و ۱۵۰ موکب بین راهی در ۶ محور مواصلاتی به مشهدالرضا(ع) حمایت و پشتیبانی خواهند شد و تامین برنج، گوشت، روغن، آب معدنی، چای، شکر، یخ، کپسول گاز و امکانات زیرساختی، لجستیکی و رفاهی در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

تامین ظرفیت ۴۰ هزار اسکان در قالب طرح «دارالکرامه»
مدیر عامل بنیاد کرامت بر اهمیت موضوع اسکان زائران نیز تاکید کرد و گفت: با توجه به آمار بالای تشرف به مشهدالرضا(ع) در این ایام، بنیاد کرامت رضوی در قالب طرح «دارالکرامه» ۵ مرکز اسکان متمرکز شبانه روزی را در حریم حرم مطهر و سطح شهر با ظرفیت ۴۰ هزار نفر را تدارک دیده است که در این مراکز علاوه بر اسکان، خدمات مختلفی همچون پذیرایی صبحانه و شام و … به زائران ارائه خواهد شد.
وی ادامه داد: مراکز اسکان مستقر در حریم حرم مطهر رضوی شامل مرکز اسکان شماره یک واقع در میدان شهید حججی با ظرفیت پذیرش روزانه ۵ هزار زائر، مرکز اسکان شماره دو واقع در زیرگذر میدان شهدای گمنام با ظرفیت پذیرش روزانه ۷ هزار نفر زائر و مرکز اسکان شماره ۳ واقع در خیابان شهیدکاشانی با ظرفیت پذیرش ۳ هزار زائر است.
همچنین به گفته او، مراکز اسکان مستقر در سطح شهر شامل ورزشگاه امام رضا(ع) واقع در چهارراه خیام با ظرفیت پذیرش ۵ هزار زائر و مرکز اردوگاه باغ خاتون واقع در بلوار خیام شمالی با ظرفیت پذیرش ۳ هزار زائر است.

استفاده از ظرفیت اسکان ۶ هزارنفری زائرسرا و زائرشهر
استادآقا همچنین گفت: علاوه بر این ۵ مرکز اسکان، از ظرفیت پذیرش ۶ هزار نفری زائرسرا و زائر شهری رضوی نیز برای اسکان زائران در طی دهه پایانی صفر بهره‌گیری خواهد شد.
وی افزود: پیش بینی می‌شود در طول این ایام، بیش از ۲۰ هزار زائر به صورت دوره‌ای به مدت سه شب در این دو مجموعه اقامتی مستقر شوند.

توزیع ۸۸۰۰ بسته تحصیلی ویژه دانش آموزان احسان پذیر
مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی همچنین با اشاره به تقارن دهه آخر ماه صفر با آغاز سال تحصیلی گفت: بیش از ۸ هزار و ۸۰۰ بسته تحصیلی آماده شده است و توسط کانون‌های خادمیاری بین دانش آموزان احسان پذیر سراسر کشور توزیع خواهد شد که ۱۵۰۰ بسته‌‌ مربوط به دانش آموزان احسان پذیر حاشیه شهر مشهد است.

مشهدی ها به پویش میزبانی ملحق شوند
استادآقا در بخش دیگر از سخنانش به راه‌اندازی دو پویش دیگر نیز اشاره و تصریح کرد: پویش‌های «مشهد خانه حضرت رضاست» و «هم محله‌ای امام رضا(ع)» نیز با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در تامین ظرفیت اسکان زائران، حمل و نقل زائران و خدمت رسانی مردم در مواکب بین راهی راه‌اندازی شده و از مردم مشهد دعوت می‌کنیم به این پویش‌ها بپیوندند تا میزبان شایسته زائران حضرت باشیم.
وی ادامه داد: ذیل این دو پویش، محورهای مختلف خدمت‌رسانی از جمله اسکان، خدمت مهارتی، ایاب و ذهاب و مشارکت نقدی مشخص شده است و همه مجاوران حضرت رضا(ع) می‌توانند با پیوستن به این پویش‌ها، در یکی از این محورها خدمت‌رسان زائران باشند.

۱۴۰ خانواده مشهدی اعلام آمادگی کردند
به گفته او در همین راستا تا‌کنون بیش از ۱۴۰ صاحب خانه برای تامین اسکان زائران اعلام آمادگی کرده‌اند و بیش از ۴۰۰ نفر نیز برای ارائه خدمت مهارتی و استقرار در مواکب به این پویش پیوسته‌اند که با توجه به اقبال عمومی ایجاد شده، این آمار در روزهای پیش رو افزایش خواهد یافت.
مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی همچنین میزبانی از زیارت اولی‌ها را یکی دیگر از طرح‌های ویژه این ایام برشمرد و افزود: در ایام دهه پایانی ماه صفر با مشارکت کانون‌های خدمت رضوی سراسر کشور بیش از ۱۰۰ هزار زائر اولی و زائر احسان پذیر به حرم مطهر رضوی به مشهد مقدس مشرف خواهند شد که میهمان آستان قدس رضوی هستند و هزینه ایاب و ذهاب، اسکان و پذیرایی این بزرگواران رایگان خواهد بود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.