×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تراز تجاری خراسان رضوی مثبت شد

جواد جعفری اظهار کرد: براساس نتایج حاصل از آمار مقدماتی میزان صادرات کالا از گمرکات خراسان رضوی طی ۶ ماه ابتدای ۱۴۰۱ معادل ۹۷۴ هزار تن و به ارزش ۵۴۴ میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل در وزن ۳۱ درصد و در ارزش دلاری ۱۹ درصد کاهش داشته است. همچنین در ۶ ماهه سال ۱۴۰۱ میزان واردات استان ۱۴۲ هزار تن و به ارزش بالغ بر ۲۸۲ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۵۸ درصد و از لحاظ ارزش دلاری ۹ درصد رشد داشته است.

وی افزود: با توجه به مقایسه ارقام صادارتی و وارداتی به استان طی ۶ ماه ابتدای سال جاری تراز بازرگانی خارجی گمرکات خراسان رضوی در این مدت مثبت و معادل ۲۶۲ میلیون دلار بوده است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی درباره اقلام صادراتی و وارداتی استان بیان کرد: عمده اقلام صادراتی از استان طی این مدت بر اساس بیشترین ارزش زعفران در بسته‌ بندی بیش از ۳۰ گرم، میله‌های آهنی یا فولادی، پسته‌ها با پوست تازه و خشک و سیب تازه و همچنین عمده کشورهای مقصد صادارتی استان افغانستان، ترکمنستان، عراق و تاجیکستان است.

جعفری خاطرنشان کرد: همچنین عمده اقلام وارداتی به استان طی ۶ ماه ابتدای سال جاری پنبه حلاجی نشده، گوشی تلفن همراه، گندم معمولی و برنج کامل سفید شده صیقلی یا براق شده و عمده کشورهای وارداتی امارات متحده عربی، ترکیه چین و تاجیکستان بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.