×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
بیش از ۴۴۲ هزار شماره اقتصادی جدید در خراسان رضوی صادر شده است

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی تصریح کرد: به تعداد افرادی که برای سال ۱۴۰۰ در خراسان رضوی اظهارنامه تسلیم کرده‌اند، شماره اقتصادی جدید صادر شده است.

در مرداد ماه سال جاری سازمان امور مالیاتی کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان و با توجه به‌ضرورت تخصیص و بهره‌برداری از شماره اقتصادی و ماده (۶) آیین‌نامه اجرایی تبصره (۳) ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم اقدام به تخصیص شماره اقتصادی جدید به فعالان اقتصادی نموده است. بر این اساس مؤدیان مالیاتی مکلف‌ شدند تا از یکم مهرماه امسال برای صدور صورت‌حساب‌های فروش کالا و عرضه خدمات، قراردادها و سایر اسناد مشابه از شماره اقتصادی جدید استفاده کنند. برای تمامی مؤدیانی که ثبت‌نام خود را در نظام مالیاتی تکمیل کرده باشند شماره اقتصادی منحصربه‌فرد تخصیص می‌یابد.

در همین راستا احمد رضا مدبرنیا، مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی  در خصوص تخصیص شماره اقتصادی جدید به مودیان مالیاتی در استان اظهار کرد: در خرداد ماه و تیر ماه سال جاری ۳۵۱ هزار و ۲۶۲ عدد اظهارنامه اشخاص حقیقی، ۲۲ هزار و ۷۰۷ عدد اظهارنامه اشخاص حقوقی و ۶۸ هزار و ۳۳۳ مورد اظهارنامه مستغلات برای عملکرد سال ۱۴۰۰ به سازمان امور مالیاتی خراسان رضوی تسلیم شده است.

وی درباره اختصاص شماره اقتصادی جدید به مودیان مالیاتی افزود: بر اساس بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی کشور شماره‌های اقتصادی جدید برای اشخاص حقوقی؛ شناسه ملی و برای اشخاص حقیقی؛ کد ملی به اضافه کد خاص تعبیه شده است. ضمنا اشخاص حقیقی که بیش از یک شغل داشته باشند کد ملی به همراه چند کد خاص به آن‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی تصریح کرد: به تعداد افرادی که برای سال ۱۴۰۰ در خراسان رضوی اظهارنامه تسلیم کرده‌اند، شماره اقتصادی جدید صادر شده است. تا کنون در استان ۴۴۲ هزار و ۳۰۲ شماره اقتصادی جدید صادر شده است.

مدبرنیا افزود: تعداد کل مودیان مالیاتی در خراسان رضوی یک میلیون و ۱۰۰ هزار مودی است که شامل مودیانی که اظهارنامه تسلیم کرده اند، فعالان اقتصادی که اظهارنامه نداده اند و یا مودیانی که در خصوص مالیات نقل و انتقال یا اظهارنامه ارث و… تشکیل پرونده داده‌اند نیز می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.