×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
امکان تحصیل برای ۱۳۶۰ دانش آموز محروم از پدر به برکت وقف

مدیر مدرسه موقوفه عبدالله رضوی شاندیز گفت: هر ساله در مدرسه موقوفه عبدالله رضوی ۱۲۰ دانش آموز تحصیل می کند و از ابتدای تأسیس این مدرسه تا امروز امکان تحصیل ۱۳۶۰ دانش آموز در مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم فراهم آمده است.

به گزارش توس اکو و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، محمد رضا حیاتی بیان کرد: مدرسه شبانه روزی موقوفه عبدالله رضوی واقع در شاندیز از سال ۱۳۷۴ با مشارکت موقوفه عبدالله رضوی شاندیز و آموزش و پرورش استان تاسیس شد و بر اساس نیت واقف خیر اندیش تنها دانش آموزان یتیم می توانند در این مدرسه تحصیل کنند. تمام هزینه های تحصیلی دانش آموزان در این مدرسه، از محل اجرای نیت موقوفه پرداخت می شود.

مدیر مدرسه موقوفه عبدالله رضوی با بیان اینکه فراهم آوری تمام امکانات سخت افزاری برعهده موقوفه و نیروی آموزشی برعهده آموزش و پرورش بوده است؛ افزود: ابتدا این مدرسه فقط در مقطع راهنمایی فعال بود اما با تغییر نظام آموزشی علاوه بر متوسط اول، متوسطه دوم در شاخه کار و دانش در سه رشته صفحات وب، کشاورزی و برق نیز فعالیت خود را شروع کرد که به دلیل تنوع رشته های آموزش و پرورش و رفتن دانش آموزان به رشته های علوم انسانی، تجربی، ریاضی فیزیک و فنی و حرفه ای امسال رشته کار و دانش ما حذف شده است.

وی گفت: ما در سال حدود ۴۰ دانش آموز ورودی به متوسط دوم داریم که هر کدام جذب یکی از رشته ها می شوند و صرفا همه شاخه کار و دانش را انتخاب نمی کنند، البته موقوفه در حال پیگیری دریافت مجوز برای راه اندازی متوسطه دوم در رشته های انسانی و ریاضی فیزیک است و به زودی رشته انسانی و احتمالا ریاضی فیزیک برای متوسطه دوم راه انداری خواهد شد.

حیاتی کل ظرفیت خوابگاه مدرسه موقوفه عبدالله رضوی برای دانش آموزان متوسطه اول را ۱۲۲ نفر و برای دانش آموزان متوسطه دوم را ۶۰ نفر عنوان کرد و افزود: این مدرسه هر سال حدود ۱۲۰ دانش آموز داشته، حدود ۴۰ نفر خارج می شدند و ۴۰ نفر ورودی به مدرسه بوده است، تاکنون حدود ۱۱۶۰ دانش آموز متوسطه اول و حدود ۲۰۰ دانش آموز متوسطه دوم در کار و دانش در مدرسه موقوفه عبدالله رضوی تحصیل کرده اند.

وی تصریح کرد: در همان سالهای ابتدایی تاسیس مدرسه موقوفه عبدالله رضوی، قراردادی با فنی و حرفه ای مبنی بر آموزش مهارت های خیاطی، پیرایش، تعمیرات موبایل، الکترونیک، سخت و افزار و نرم افزار کامپیوتر و کلاس های آشپزی برای دانش آموزان متوسطه اول بسته شد تا وقتی از بدنه آموزش و پرورش جدا شدند بتوانند برای خود شغل و حرفه ای غیر از رشته دانشگاهی داشته باشند.

وی بیان کرد: مدرسه موقوفه عبدالله رضوی تنها مدرسه در سطح کشور است که رتبه ممتاز در مدیریت کیفیت مدار را کسب کرده است ودر الگوی تعالی مدیریت مدرسه که برنامه اجرای سند تحول هر سال جزو مدارس ممتاز بوده است و به عنوان مدرسه ۵ ستاره کشوری مروج سلامت شناخته شده است.

حیاتی افزود: دانش آموزان این مدرسه موفق شدند رتبه اول استانی در جشنواره های خوارزمی در رشته های قرآن و عترت، فرهنگی و هنری، علوم آزمایشگاهی، پژوهش و احساس واژه ها را کسب کنند.

وی علت موفقیت مدرسه عبدالله رضوی را حمایت موقوفه عبدالله رضوی در زمینه امکانات و مشارکت دانش آموزان، معلمان و خانواده های دانش آموزان دانست و افزود: دانش آموزان، مدرسه را مال خود می دانند و در حفظ و نگهداری آن کوشا هستند، همکاران ما نیز تمام تلاش خود را برای تربیت دانش آموان طراز اول را می کنند و اوقاف و آموزش و پرورش نیز همراهی و همکاری خوبی با یکدیگر دارند.

مدیر مدرسه موقوفه عبدالله رضوی گفت: آن چیزی که برند مدرسه موقوفه عبدالله رضوی شد مسئولیت پذیری دانش آموزان ما بوده است، تمام دانش آموزان ما در مدرسه مسئولیتی برعهده دارند، ابلاغ رسمی و شرح وظایفی به آنها داده می شود و کلاس های مدیریتی برای آنها برگزار می شود. به عنوان مثال مدرسه کنونی در سال ۸۶ تاسیس شده است و از آن سال تاکنون مدرسه رنگ نشده است و کاملا تمیز است .

وی بیان کرد: دانش آموزان ما به دلیل اینکه یتیم هستند معمولا دارای مشکلات اقتصادی و فرهنگی هستند از اینرو مدرسه ما علاوه بر بحث آموزش، یک کارشناس امور خانواده و فرهنگی بر اساس نیازسنجی هر چند وقت یک بار جلسات آموزشی را برای خانواده های دانش آموزان برگزار می کند.

حیاتی افزود: یکی از حلقه های مفقوده مدارس شبانه روزی، ارتباط کم اولیای دانش آموزان با مدرسه است که با حضور کارشناس امور خانواده این مشکل در سالهای اخیر در مدرسه ما رفع شده است و نتایج خوبی در برداشته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.