×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
 امدادگران هلال احمر، مصداق عینی فی سبیل ا.. هستند

به گزارش توس اکو و به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ «امسال تلاش شد تا هر آن چیزی که در ایام پایانی ماه صفر در مشهدالرضا (ع) صورت می گیرد، براساس برنامه ریزی و با هماهنگی کامل باشد و در نتیجه همین شاهد بودیم که حتی کوچکترین شواهدی دال بر بی نظمی در ارائه خدمات مشاهده نشد که البته علاوه بر تأثیرگذاری برنامه ریزی، این توفیق به برکت عشق امدادگران به خدمت و ارادت آنان به ساحت قدسی علی بن موسی الرضا (ع) حاصل شد.»

این جملات، بخشی از سخنان پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشور در همایش همسفران خورشید بود که در آن از تلاش های امدادگرانی که در ایام پایانی ماه صفر خادم زائران رضوی بودند، تجلیل شد. رئیس جمعیت هلال احمر کشور در این مراسم همچنین تاکید کرد که تاریخ انقلاب اسلامی پیشینه درخشانی از امدادگران انقلابی و مجاهد را در حافظه دارد و به برکت تلاش اعضای جمعیت هلال احمر بود که بر زخم مجروحان مبارزات انقلابی مرهم گذاشته می شد، جانبازان دفاع مقدس تحت مداوا قرار می گرفتند و حتی اسرا در کمپ های بعثی شناسایی می شدند.

وی گفت: خدمت رسانی شایسته به زائران امام هشتم در ایام پایانی ماه صفر به برکت تجربیات خدمت رسانی به زائران پیاده اربعین حاصل شد و از آن جا که در کشور عراق به‌رغم نبود زیرساخت های رفاهی و درمانی کافی، ۲۵ میلیون زائر پیاده حضرت سیدالشهدا (ع) حضور یافتند و امدادگران هلال احمر، امدادرسانی لازم را انجام دادند، این اراده به وجود آمد که زائران پیاده امام رضا (ع) در ایام پایانی ماه صفر هم باید از خدمات برادران و خواهران انقلابی خود در این جمعیت بهره مند باشند.

به گفته کولیوند، ۲۸ صفر امسال نسبت به سال گذشته بسیار شلوغ تر بود زیرا به دلیل برداشته شدن کامل محدودیت های کرونایی، بسیاری از زائران دل به جاده زدند تا به هر ترتیب، خود را به بارگاه منور رضوی برسانند و علاوه بر این، جاماندگان اربعین حسینی هم رهسپار مشهدالرضا (ع) شدند و به این ترتیب بر جمعیت زائران رضوی در ایام پایانی ماه صفر افزوده شد. وی تصریح کرد که تخصیص بالگردهای امداد هوایی به پایگاه های سیار و ثابت در هر ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر باعث شد تا امدادگران هرگز گرفتار مشکلات و تنگنا نباشند و روند خدمت رسانی به بهترین نحو انجام شود

دکتر ذاکریان مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت امسال جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در چهار حوزه ارائه خدمت نمود در حوزه اول علاوه بر خدمات امداد جاده‌ای هم به زایرین و هم به خودروهای در حال تردد به تعداد ظرفیت ۵۵ هزار و ۷۰۰ هزار زائر در قالب ۶۰۸ تیم عملیاتی با ۴۳۵۰ نفر روز نیروی عملیاتی در ۱۰۷ پایگاه پست جاده‌ای ارائه خدمت داشتیم وی ادامه داد در حوزه جدیدی که امسال در آن حضور داشتیم :حوزه اسکان اضطراری بود

وی افزود : ما امسال آمادگی اسکان ۵۰۰ هزار نفر زائر را داشتیم که اسکان ۵۰ هزار زائر عملیاتی شد.

ذاکریان ادامه داد: کار نو و جدیدی که جوانان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی انجام داده اند خدمت ویلچر بود وی تصریح کرد: معمولا در این ایام مسیر های منتهی به حرم مطهر رضوی یعنی حدود سه کیلومتر به حرم مسدود میشود و به ناچار افراد سالمند و ناتوان نیاز به ویلچر داشتند که این مهم توسط جوانان جمعیت هلال احمر انجام شدو حتی جوانان هلال احمر افراد ناتوان معلول و سالمند را تا حرم مطهر رضوی با ویلچر همراهی میکردند وی ادامه داد ۳۱۵ نفر از اعضا جوانان با ۱۵۰ دستگاه ویلچر به ۴۰ هزار زائر ارائه خدمت نمودند.

ذاکریان افزود : خدمات پزشکان داوطلب جمعیت هلال احمر خراسان رضوی افزود در جنب حرم مطهر رضوی درمانگاه سیار درمانگاه رشد درمانگاه هلال احمر شد که حدود ۶ درصد در توی در طول این چند روز ویزیت شد و ۲۰۰۰ خدمت پزشکی ارائه گردید

استاندار خراسان رضوی: هلال‌احمر همواره پای کار خدمت به مردم است

استاندار خراسان رضوی گفت: در دهه پایانی ماه صفر، تمام هلال‌احمری‌ها همراه با دغدغه‌مندی پای کار خدمت به زائران بودند و در انجام وظایف خود، به خوبی نقش آفرینی کردند.

یعقوبعلی نظری در همایش اختتامیه طرح همسفران خورشید گفت: لازم بود که شورای ملی زیارت ایجاد شود تا تا در این خصوص در سطح ملی تصمیم‌گیری شود.

وی ادامه داد: در دهه پایانی ماه صفر، تمام هلال‌احمری‌ها همراه با دغدغه مندی پای کار بودند و در انجام وظایف خود، به خوبی نقش آفرینی کردند. دبیر شورای زیارت بیان کرد: وجود مقدس امام هشتم (ع) در این کشور و به ویژه استان خراسان رضوی، امکان و ظرفیت ویژه‌ای است که مردم از آن بهره‌مند می‌شوند و می‌تواند زمینه‌های مختلف بهره‌مندی از این وجود با برکت را فراهم کند. ما باید ابزار استفاده از این منبع پر فیض را برای مردم فراهم آوریم.

وی با بیان اینکه حضور در بارگاه معنوی امام هشتم (ع) در بهره مندی معنوی بسیار موثر است، افزود: زیارت نیزمهمترین وسیله برای استفاده از این منبع پر فیض است و از این رو زیارت باید برای همه مردم به بهترین نحو فراهم شود.

نظری با اشاره به اقدامات انجام شده در دهه پایانی ماه صفر بیان کرد: بر اساس تجارب موجود و همچنین برآوردها در دهه آخر ماه صفر به این جمع بندی رسیدیم و ظرفیت حاکمیتی در بخش‌های مختلف پای کار آمدند و همه دستگاه ها و بخش ها مکلف به ارائه خدمتگزاری به زائران شدند.

وی افزود: ظرفیت حداکثری مردمی از دیگر اقداماتی بود که صورت گرفت زیرا اعتقاد داریم هر کجا نیازی شکل می‌گیرد، با استفاده از ظرفیت مردمی می‌توان به بهترین نتیجه رسید و بر همین اساس زمینه حضور مردمی به عنوان یک رویکرد اساسی فراهم شد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.