×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
 اقدامات اقتصادی باید متناسب با شرایط جنگ اقتصادی باش

رییس قوه قضائیه گفت: دشمن تیر نهایی را در جنگ اقتصادی گذاشته‌ تا از طریق مسائل معیشتی و اقتصاد بر مردم فشار بیاورد و به مقاصد خود برسد لذا باید متناسب با جنگ اقتصادی و شرایط آن حرکت کنیم و ساختارها در این راستا باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز پنجشنبه در نشست با جمعی از فعالان اقتصادی خراسان رضوی در مشهد افزود: در این شرایط تمام قوانین، مقررات، ساختار و اراده‌ها باید در جهت جنگ اقتصادی باشد، نمی‌توانیم بگوییم جنگ اقتصادی است اما مقررات زمان صلح اجرا شود و حرکت و روش مانند زمان غیرجنگ باشد.
وی ادامه داد: اگر جنگ اقتصادی وجود دارد باید روش و قانون را متناسب با جنگ اقتصادی تنظیم کرد، قوانین و مقررات باید اصلاح شود، شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا نیز با این هدف تشکیل شده تا در شرایط جنگ اقتصادی تصمیم‌های مناسب گرفته شود.

رییس قوه قضائیه گفت: باید عزم جدی برای رفع مشکلات وجود داشته باشد که معتقدیم این عزم وجود دارد و قادر به رفع مشکلات هستیم.
وی افزود: برخورد با تخلف در زمان جنگ اقتصادی شدیدتر خواهد بود و با مفسدان باید برخورد متناسب انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای ادامه داد: فعالیت اقتصادی در شرایط امروز جهاد در مقابل دشمن و بدخواهان است، افزودن به ثروت کشور اشکالی ندارد و علاوه بر منافع دنیایی در شرایط امروز منافع اخروی نیز دارد.
وی گفت: ایجاد بستر سرمایه‌گذاری، امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری پایدار از اولویتهای کشور است و فعال اقتصادی باید برای سرمایه‌گذاری احساس امنیت داشته باشد.
رییس قوه قضائیه افزود: حل و فصل مسائل اقتصادی کشور بدون مشارکت مردم و بخش خصوصی غیرممکن و پرهزینه است، هر کاری با مشارکت مردم انجام شده موفق تر بوده لذا در مسائل اقتصادی امروز نمی توان مردم و بخش خصوصی را کنار گذاشت.
وی ادامه داد: باید امنیت سرمایه گذاری ایجاد و این مهم تبدیل به عمل شود تا سرمایه‌گذاران با تکانه های غیرعادی روبرو نشوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای گفت: یکی از راه‌حلهای موقت برای تحقق این مهم مطالبه خواسته‌ها از مسوولان است، اگر مسوولی حرفی می‌زند باید در عمل نیز آن را اثبات کند و مردم و رسانه‌ها نقش مهمی در این مطالبه‌گری دارند.
وی افزود: دستگاه های اجرایی، نظارتی، قضایی، صنوف و اتحادیه‌ها، مردم و فعالان اقتصادی هر یک باید به وظایف خود عمل کنند، یک دستگاه نمی تواند وظایف همه دستگاه‌ها را انجام دهد.

رییس قوه قضائیه ادامه داد: دولت نیز باید حمایت، پشتیبانی و نظارت لازم را داشته باشد و با ارائه برنامه و استراتژی، کمتر دخالت کند، البته در امور حکومتی دخالت دولت ضروری است.
وی گفت: کارگروههای استانی نیز باید برای حل مشکلات فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان تشکیل شوند تا فساد رخ ندهد و اختلاف تولیدکنندگان با دستگاه‌های مختلف در این کارگروه‌ها بررسی شود.

لزوم بررسی مستندات جرم قبل از بازداشت

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای با تاکید بر کوتاه کردن فرایندها در بخشهای مختلف نظیر اخذ مجوز و واردات افزود: در برخی موارد فرایندها پیچیده و گاهی توام با فساد است که این روند باید کوتاه شود.
وی ادامه داد: قوه قضائیه باید بین خلاف و جرم تفاوت بگذارد، اگر پرونده ای به دستگاه نظارتی وارد شد، شاکی باید دلایل را ارئه دهد و دستگاه نظارتی مدارک را برای جرم ارائه دهد نه اینکه ابتدا بازداشت صورت گیرد بعد از آن مستندات بررسی شود و این مهم به جز در موارد استثنا باید رعایت گردد.

رییس قوه قضائیه گفت: نمایندگان مجلس نیز باید مسائل و مشکلات اقتصادی و تولیدکنندگان را در مجلس مطرح و پیگیری کنند، وزیر دادگستری نیز مسائل مربوطه را پیگیری کند و استاندار خراسان رضوی نیز باید برای حل مشکلات فعالان اقتصادی استان چاره‌اندیشی نماید.
وی افزود: برای حل مشکلات استان باید همه دست به دست هم دهند، برخی مشکلات نیز در سطح ملی باید رفع شود اما مدیران استانی نقش اساسی در حل مشکلات دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای ادامه داد: بین استان خراسان رضوی منتسب به حضرت امام رضا (ع) با سایر نقاط کشور تفاوت وجود دارد و این تفاوت باید در مسائل و موضوعات مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نیز نمود داشته باشد.
در این نشست تعدادی از فعالان اقتصادی استان به بیان مشکلات خود پرداختند.
رییس قوه قضائیه روز پنجشنبه وارد مشهد شد.

بررسی مسائل و مشکلات قضایی و حقوقی خراسان رضوی و دیدار با مردم، قضات، کارکنان و مسوولان قضایی استان از برنامه‌های سفر ۲ روزه رییس قوه قضاییه به خراسان رضوی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.