×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش ۴۵درصدی پرداخت تسهیلات در بانکهای خراسان رضوی

دبیر شورای هماهنگی بانکهای خراسان رضوی گفت: کل تسهیلات پرداختی بانکهای استان در سال ۱۴۰۰، یک میلیون و ۱۷۹ هزار و ۹۵۲ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با سال ۱۳۹۹ به میزان ۴۵.۳ درصد افزایش داشته است.

حمید صفایی نیکو میزان پرداخت تسهیلات بانکهای استان در سال ۱۳۹۹ را ۸۱۲ هزار و ۱۸۳ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: این تسهیلات در بخشهای کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، خدمات و گردشگری، قرض الحسنه، صادرات و سایر موارد پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: تسهیلات پرداختی بانکهای خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰ در بخش کشاورزی ۱۱۰ هزار و ۲۰ میلیارد ریال، در بخش صنعت و معدن ۳۴۲ هزار و ۵۲۲ میلیارد ریال، در بخش مسکن و ساختمان ۵۴ هزار و ۹۲۲ میلیارد ریال، در بخش خدمات و گردشگری ۵۰۶ هزار و ۸۵۸ میلیارد ریال، در بخش قرض الحسنه ۱۴۷ هزار و ۲۳۱ میلیارد ریال، در بخش صادرات چهار هزار و ۸۴۳ میلیارد ریال و در سایر موارد ۱۳ هزار و ۵۵۶ میلیارد ریال بوده است.

دبیر شورای هماهنگی بانکهای خراسان رضوی گفت: میزان تسهیلات پرداختی سال ۱۴۰۰ در استان در مقایسه با سال ۱۳۹۹ به میزان ۵۰.۱ درصد در بخش کشاورزی، در بخش صنعت و معدن ۵۷.۷ درصد ، در بخش مسکن و ساختمان ۳۳.۷ درصد ، در بخش خدمات و گردشگری ۳۵.۶ درصد ، در بخش قرض الحسنه ۴۳.۶ درصد ، در بخش صادراتی ۱۰۶.۵ درصد و در سایر بخشها ۶۱۳.۲ درصد افزایش یافته است.

صفایی افزود: عملکرد شبکه بانکی خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات تکلیفی در بخش قرض الحسنه ازدواج ۶۲ هزار و ۹۹۳ میلیارد ریال، در بخش کمیته امداد پنج هزار و ۴۸۳ میلیارد ریال، در بخش بهزیستی هزار و ۸۹۹ میلیارد ریال و در بخش مشاغل خانگی ۹۸۹ میلیارد ریال بوده است.

وی اضافه کرد: مقایسه مطالبات غیرجاری سیستم بانکی خراسان رضوی در اسفندماه سال ۱۴۰۰ با اسفندماه سال ۱۳۹۹ نشان دهنده ۲۴.۴ درصد رشد است به طوری که این مطالبات از ۴۳ هزار و ۳۸۳ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ به ۵۳ هزار و ۹۸۸ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

دبیر شورای هماهنگی بانکهای خراسان رضوی سپرده موثر بانکهای خراسان رضوی در پایان سال ۱۴۰۰ را ۲ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۱۹۵ میلیارد ریال ذکر و بیان کرد: این میزان در مقایسه با پایان اسفندماه سال ۱۳۹۹ ، ۳۲.۵ درصد معادل ۵۲۴ هزار و ۶۴۵ میلیارد ریال افزایش داشته است.

صفایی افزود: مانده کل تسهیلات بانکهای خراسان رضوی در پایان اسفندماه سال ۱۴۰۰ به میزان یک میلیون و ۴۵۰ هزار و ۷۸۳ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با پایان اسفندماه سال ۱۳۹۹ ، ۴۱.۴ درصد معادل ۴۲۴ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال افزایش داشته است.

دبیر شورای هماهنگی بانکهای خراسان رضوی نسبت مصارف به منابع استان در پایان اسفندماه سال ۱۴۰۰ را به میزان ۶۷.۸۲ درصد دانست و گفت: این مقدار در مقایسه با پایان سال ۱۳۹۹ به میزان ۴.۲۸ درصد افزایش یافته است.

صفایی نیکو افزود: سهم منابع خراسان رضوی از منابع کل کشور ۴.۲ درصد است که از این حیث این استان رتبه دوم را در بین سایر استانهای کشور دارد.

وی به میزان سپرده های ارزی در بانکهای خراسان رضوی اشاره و اظهار کرد: جمع سپرده های ارزی در بانکهای استان در پایان اسفندماه سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۳۱.۹ میلیون دلار بوده که در مقایسه با اسفندماه سال ۱۳۹۹ (۱۱۰.۷ میلیون دلار) به میزان ۱۹.۲ درصد افزایش یافته است.

او اضافه کرد: در خراسان رضوی ۳۳ بانک وجود دارد که از این تعداد ۲۹ بانک عضو کمیسیون هماهنگی بانکهای استان هستند، از مجموع بانکهای عضو کمیسیون مزبور ۲۵ بانک آمار ماهیانه خود را ارایه می دهند و هشت بانک آماری ارایه نمی دهند.

بانکهای خراسان رضوی، هزار و ۲۳۹ شعبه و ۷۷۲ باجه دارند و در آنها ۱۳ هزار و ۴۷۳ نفر فعال هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.