×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
آغاز به کار دومین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در جمهوری قرقیزستان

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: نمايشگاهها به منزله صنعتی جهانی در سرتاسر دنيا و در محيط های مختلف سياسی، اقتصادی و اجتماعی برگزار می شود و با توجه به اهميتی كه اين صنعت در اقتصاد ايفا می كند صاحبان اين صنعت در كشورهای مختلف تلاش می كنند كه نمايشگاهها را به شکلی موثرتر و اثربخش تر برگزار كنند.

به گزارش توس اکو و به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین اللملی مشهد، سعیدصیفی در این خصوص ادامه داد: برگزاری نمايشگاه در تمامی نقاط جهان به مثابه بهترين فرصت برای ترويج، توسعه و رشد فنی، تبادل تجاری، بازاريابی، بازارسازی و حفظ و ماندگاری در بازارهای هدف صادراتی، جايگاه گردهمايی توليد كنندگان و مشتريان و مركزی برای تبادل فن آوری و تجارت و اقتصاد است. از اين رو، نه تنها برای كليه كشورهای جهان ابزاری جهت هدايت داد و ستدی دوستانه و تقويت شناخت و آگاهی به شمار می رود كه تاثير زيادی بر تجارت خارجی به صورت مستقيم دارد، بلکه از نظر جهانی به عنوان يک رويداد سياسی بين المللی عمل میكند.

وی با بیان اینکه امروزه اقتصاد جامعه گسترش و توسعه بسياری داشته و با توجه به تغيير سريع در بازار، استفاده از نمايشگاه برای توسعه بازارها و رشد تجاری، تجربه ای موفق برای تمام كشورهای جهان است، افزود: نمايشگاهها نه تنها اين قدرت را دارند تا موجب توسعه بازارها و صنايع بشوند بلکه در رشد اقتصادی و توسعه زيرساخت ها نيز موثرند. حتی در عصر ارتباطات اينترنتی و چند رسانه ای امروز، ضرورت تعامل فردی بيشتر از هميشه محسوس است.

رئیس انجمن نمایشگاه های بین المللی ایران خاطرنشان کرد: كشور ما به عنوان يکی از مهمترين اقتصادهای منطقه در صنعت نمايشگاه پيشرفت قابل ملاحظه ای داشته و اين صنعت جايگاه خود را در ميان صنايع، اصناف، فعالان اقتصادی و بخش های خدماتی و بطور كلی غرفه داران و بازديدكنندگان يافته است و از اين منظر به لحاظ نقشی كه در بازاريابی و رونق اقتصادی ايفا می كند کامل شناخته شده است.

صیفی اظهارداشت: تجارب بين المللی نشان میدهد كه بسياری از روابط سياسی در سايه روابط تجاری و با استفاده بهينه از رويدادهای تجاری و در راس آنها، نمايشگاههای تجاری گسترش و بهبود يافته است. بر همين اساس، نمايشگاه بين المللی مشهد، بزرگترين مركز نمايشگاهی شرق كشور، از سالهای گذشته، گسترش تبادلات تجاری هموطنان با ساير كشورها رادر دستور كار خود قرار داده است و در اين راستا موفق شده نمايشگاههای متعددی را در ساير كشورها برگزار نمايد.

وی اضافه کرد: نمايشگاه بين المللی مشهد ضمن بهره گيری از مزيت موقعيت جغرافيايی بسيار مناسب خود ، ۷۳ رويداد خارجی به ويژه در كشورهای همسايه و كشورهای آسيای ميانه (هدف صادراتی ) در قالب برگزاری نمايشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ايران ، مشاركت در نمايشگاه های بين المللی و تخصصی و همچنين اعزام ۱۲ هيأت تجاری تخصصی به خارج از كشور را در كارنامه خود دارد .

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد تصریح کرد: روابط دوستی و همکاری متقابل تجاری و اقتصادی جمهوری اسلامی با قرقيزستان از سابقه خوبی برخوردار است . با توجه به اهميت توسعه روابط با كشورهای منطقه و از جمله آسيای مركزی و چشم اندازهای بسيار روشن برای توسعه مبادلات تجاری ايران و قرقيزستان، اين كشور از مهمترين كشورها برای تبادلات تجاری است.

صیفی ادامه داد: باعث بسی خرسنديست كه با حمايت سفارت جمهوری اسلامی ايران در قرقيزستان وسازمان توسعه تجارت ايران، در دومين نمايشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ايران در بيشکک قرقيزستان ، از ۱۷ لغايت ۲۰ مهرماه سالجاری ميزبان شركت ها و بازرگانان ايرانی در كاخ ورزش شهر بيشکک باشيم.

وی همچنین گفت: اين نمايشگاه با حضور واحدهای توليدی و بازرگانی توانمند در پاويونهای مختلف و در زمينه های صنايع غذايی، بهداشتی، بخش های مختلف توليدی، كشاورزی، نفت و پتروشيمی، مصالح ساختمان، صادرات خدمات فنی و مهندسی، فرش و لوازم خانگی،کالای خواب و بسياری زمينه های ديگر برگزار می شود. اميد آن داریم اين دوره نمايشگاه نيز بتواند در جهت رضايت دو گروه شركت كننده و بازديدكننده نقش موثری ایفا نماید.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد افزود: در پايان برخود لازم می دانم از آقايان نظری استاندار خراسان رضوی، ارجائی شهردار مشهد مقدس، خرازی، سفير فوق العاده و نماينده تام الاختيار جمهوری اسلامی ايران در جمهوری قرقيزستان، و ساير مسئولين استان و همچنين مقامات دولت جمهوری قرقيزستان كه در برگزاری اين نمايشگاه ياری رسان ما بودند و از تمامی مشاركت كنندگان كمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.

شایان ذکر است در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه اختصاصی ج.ا.ایران که ظهر امروز در بیشکک پایتخت کشور قرقیزستان برگزار شد، آقایان؛ سعید خرازی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان، هیئتی از استانداری خراسان رضوی به سرپرستی ابوالفضل چمندی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و با همراهی امیررضا رجبی، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان؛ غلامرضا قنبری ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان؛ محمدرضا تازیکی، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی؛ نماینده وزارت امور خارجه، حقیقی، مسئول بازارچه های مرزی استانداری خراسان رضوی ، شیردل، رئیس کمیته مشترک ایران و قرقیزستان و مشارکت کنندگان در نمایشگاه، فعالان اقتصادی و نمایندگان بخش خصوصی کشورمان و خانم اوسنباکوا آیونا معاون وزیر اقتصاد و بازرگانی قرقیزستان، مارات شارشاکیف، رئیس اتاق بازرگانی بیشکک ، روبان قاسیمف، معاون اتاق بازرگانی قرقیزستان، شریم کولف، سفیر سابق قرقیزستان در ایران و مقامات دولتی و بخش خصوصی از کشور قرقیزستان حضور داشتند.
گفتنی است این نمایشگاه باحضور واحد های تولیدی و بازرگانی توانمند درپاویون های مختلف ودر زمینه های صنایع غذایی ،بهداشتی،بخش های مختلف تولیدی ،کشاورزی،نفت،پتروشیمی،
مصالح ساختمانی،صادرات خدمات فنی و مهندسی ،فرش ولوازم خانگی ،فولاد،محصولات چرم،فرش ماشینی و منسوجات
از ۱۷ تا ۲۰ مهرماه ۱۴۰۱ در محل کاخ ورزش در بیشکک از ساعت ۱۰صبح تا ۱۷عصر برای بازدید عموم آزاد خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.