×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خراسان رضوی بیشترین صادرکننده نمونه ملی را بعد از تهران دارد

رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بر اساس ارزیابی سازمان توسعه تجارت، امسال این استان بیشترین صادرکننده نمونه ملی را بعد از تهران در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

محمدعلی امیر فخریان بدون اشاره به تعداد آنها افزود: فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه ملی سال ۱۴۰۱ توسط سازمان توسعه تجارت انجام شده است و صادرکنندگان نمونه قرار است طی مراسمی روز شنبه، هفته آینده در تهران در حضور رییس جمهوری مورد تجلیل قرار گیرند.

رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: همزمان با انتخاب صادرکنندگان نمونه ملی در سطح کشور، ثبت نام متقاضیان برای انتخاب صادرکنندگان نمونه استانی سال ۱۴۰۱ و انتشار فراخوان آن نیز آغاز شده است که تا هفتم مهرماه برای نام نویسی در سامانه مزبور مهلت دارند.

امیر فخریان اظهار داشت: ثبت‌نام مزبور پیرو فراخوان مورخ ۲۷ مهرماه امسال سازمان توسعه تجارت در راستای تحقق توسعه اهداف کمی و کیفی صادرات غیرنفتی کشور و بر اساس تمرکز زدایی و مشارکت گسترده فعالان اقتصادی مطابق با اختیارات و تفویض اختیار سازمان مذکور در سامانه e-tpo.ir انجام می شود.

وی با بیان اینکه بازه زمانی برای ثبت نام متقاضیان در رویداد انتخاب صادرکنندگان نمونه استانی سال ۱۴۰۱ قابل تمدید نیست، گفت: به منظور تشویق و ترغیب صادرکنندگان به حضور حداکثری در فرآیند مذکور، مانعی در انتخاب استان از حیث محل صدور کارت بازرگانی یا مبدا تولید توسط مشارکت‌کنندگان نیست.

رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: دبیرخانه انتخاب صادرکنندگان برگزیده در این اداره کل مستقر است و با رعایت الزامات مندرج در شاخصهای عمومی و اختصاصی که در سامانه مربوطه بارگزاری شده، نسبت به دریافت مدارک و مستندات متقاضیان و تشکیل پرونده اقدام می کند.

امیر فخریان اظهار داشت: انتخاب و معرفی متقاضیان در فهرست نهایی منتخبین صادرکنندگان برگزیده آن استان در سال جاری مستلزم ایفای حداقل ۶۰ درصد تعهدات ارزی مطابق با مصوبات کمیته اقدام ارزی است.

وی بیان کرد: صادرکنندگان برگزیده استانی طبق ضوابط تصویب‌نامه کمیسیون موضوع اصل (۱۳۸) قانون اساسی با دریافت تندیس طی مراسمی در استان خراسان رضوی مورد تشویق قرار می گیرند.

صادرکنندگان نمونه استانی خراسان رضوی برای سال ۱۴۰۰ به تعداد ۳۰ نفر بوده‌اند که از این تعداد سه نفر جزو صادرکنندگان نمونه ملی به شمار می‌روند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.