×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
صدور شناسنامه مکانیزه برای ۶۸.۵ درصد جمعیت خراسان رضوی

 

به گزارش توس اکو،غلامحسین قنبری، مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی، در نشست خبری که صبح امروز سوم دی‌ماه در سازمان ثبت احوال برگزارشد، با اشاره به ارائه خدمات الکترونیک ثبت احوال در بستر سامانه سهیم (سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان) گفت: در بستر این سامانه، ثبت نام کارت ملی هوشمند، درخواست تغییر نشانی، درخواست صدور گواهی تجرد، درخواست انتخاب نام و ثبت شکایات امکان‌پذیر است.

وی تأکید کرد: هیچ اجباری برای تعویض شناسنامه نیست، ولی مسلما شناسنامه‌ای که چند دهه استفاده شده است، حتما نیاز به تعویض دارد و سازمان‌های دیگر ممکن است ارائه خدمت را منوط به تعویض شناسنامه مخدوش‌شده بدانند. درکل هیچ اجباری برای تعویض شناسنامه نیست. در اربعین گذشته کار افرادی را که شناسنامه‌هایشان در دست ثبت احوال بوده است، با یک گواهی ثبت احوال راه انداختیم و هیچ اجباری از سوی اداره گذرنامه نبوده است.

به گفته قنبری از ابتدای سال تاکنون در استان حدود از مجموع ۶ میلیون و ۸۷۳ هزار و ۴۲۷ نفر، ۴ میلیون و ۷۰۷ هزار و ۵۹۷ شناسنامه مکانیزه صادر کردیم و تقریبا برای ۶۸.۵درصد از کل جمعیت استان شناسنامه مکانیزه صادر کردیم. در مشهد ۷۲.۲درصد تعویض شناسنامه انجام داده‌ایم.

به گفته وی، همه هزینه‌هایی که در ثبت احوال از مردم گرفته می‌شود، به حساب خزانه دولت واریز می‌شود و در صورتی که کارت صادر نشده باشد و فوتی صورت بگیرد، فرد می‌تواند درخواست وجه پرداختی‌اش را بکند.

مدیر‌کل ثبت احوال خراسان رضوی در ادامه درباره آمار ازدواج، طلاق و فرزند‌آوری زوج‌ها در استان تصریح کرد: میانگین سن ازدواج زوج در سال ۹۶، ۲۸.۱، در سال، ۹۷، ۲۹.۴ در سال ۹۸، ۲۸.۶ و سال ۹۹، ۲۸.۷ و سال ۱۴۰۰، ۲۹سال بوده است. همچنین میانگین سن ازدوداج زوجه در سال ۹۶، ۲۲.۷، در سال ۹۷، ۲۴.۱، در سال ۹۸، ۲۳.۲، سال ۹۹، ۲۳.۲ و سال۱۴۰۰، ۲۳.۵سال است.

همچنین میانگین سن طلاق در زوج، در سال۹۶، ۳۵.۳، سال۹۷، ۳۵.۵، سال۹۸، ۳۵.۶، سال ۹۹، ۳۶.۲ و در سال ۱۴۰۰، ۳۶.۷سال است. میانگین سن طلاق زوجه در سال ۹۶، ۳۰.۲، در سال ۹۷، ۳۰.۵، سال ۹۸، ۳۰.۷، سال ۹۹، ۳۱.۱ و سال ۱۴۰۰، ۳۱.۷سال است. میانگین طول مدت ازدواج در زمان طلاق، در سال ۹۶ عدد ۸.۷ سال بوده است در سال ۹۷، ۹، سال ۹۸، ۹.۲، سال ۹۹، ۹.۵ و سال ۱۴۰۰ این عدد ۱۰ بوده است.

به گفته قنبری، فاصله وقوع تولد فرزند اول بعد از ازدواج بر این سال در سال ۹۶، ۳۰.۲، سال ۹۷، ۲۹.۸، سال ۹۸، ۲۹.۵، سال ۹۹، ۲۸.۱ و سال ۱۴۰۰، ۲۶.۵ بوده است. به این معنی که در سال ۹۶، ۳۰.۲ ازدواج‌ها در ۵ سال اول زندگی اولین فرزند را  متولد کرده‌اند. همچنین سن پدر در زمان ولادت در سال ۹۶، ۳۳.۱، در سال ۹۷، ۳۳.۳، در سال ۹۸، ۳۳.۴، درسال ۹۹، ۳۳.۶ و در سال ۱۴۰۰، ۳۳.۱سال بوده است. میانگین سن مادر در اولین ولادت فرزند نیز در سال ۹۶، ۲۸.۵، در سال ۹۷، ۲۸.۵، در سال ۹۸، ۲۸.۵، سال ۹۹، ۲۸.۶ و سال ۱۴۰۰، ۸۲۷.۸سال بوده است.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.