×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تولید بیش از ۳۷ هزار تن پیاز از اراضی کشاورزی شهرستان مشهد

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهدگفت : ۸۲۰هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مشهد پیاز کشت شده و شهرستان مشهد کسب رتبه اول استان در تولید محصول پیاز نموده است .

محمد میری دیسفانی بیان کرد : تولید پیاز در صنعت غذایی ، اقتصاد خانوار ، رونق کسب و کار و استفاده های جانبی آن در صنعت گیاهان دارویی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بر اقتصاد خرد و کلان و فعالیت بنگاههای اقتصادی وکارخانجات تاثیرگذار و اشتغال زایی را باعث می گردد .

وی اذعان داشت : تولید این محصول در طول دوره کاشت ، داشت و برداشت به صورت ثابت برای ۲ هزارو ۴۶۰ نفر روز و به صورت فصلی بیش از ۴۵ هزار نفر روز اشتغالزایی ایجاد کرده است .

میری دیسفانی بیان کرد : از ۸۲۰ هکتار سطح زیر کشت پیاز ، ۵۰۰هکتار آبیاری مزارع به صورت قطره ای و تیپ انجام گرفته است .

میری دیسفانی با بیان اینکه میانگین برداشت در هرهکتار حدود۴۵ تن نیز میباشد افزود : بیش از ۳۷ هزار تن پیاز در شهرستان مشهد تولید می شود که علاوه بر تامین نیازشهرستان مازاد آن در کارخانجات فرآوری می گردد و همچنین پیاز برداشت شده در این شهرستان به دلیل کیفیت انبارداری بالا و طعم و مزه خاص خود از بازارپسندی بالایی برخوردار بوده و به سراسر کشور توزیع می گردد .

وی با اشاره به اینکه کشت پیاز از اواخر اسفندماه شروع و برداشت در اواخر مهر ماه آغاز و تا اواسط آذر ادامه دارد افزود : ارقام کشت شده در شهرستان مشهد از نوع قرمز ، زرد طلایی و سفید می‌باشد .

وی تاریخ کشت به‌موقع، استفاده از سیستم آبیاری نوین، ، تغذیه مناسب، از جمله اقدامات جهاد کشاورزی در راستای عملکرد بهتر برای کاشت این محصول عنوان کرد.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.