×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
بیش از هزار زن کارآفرین در شهرک‌های صنعتی فعالیت دارند

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: هم اینک هزار و ۲۵ زن کارآفرین در شهرک‌های صنعتی کشور سرگرم فعالیت هستند و مدیریت واحدهای تولیدی را برعهده دارند.

پروانه رامین در نشست منطقه ای که با حضور فیزیکی و برخط برخی از بانوان کارآفرین، مدیران کل دفتر امور بانوان استانداری و مشاوران امور بانوان سازمان صمت استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و گلستان در محل این شرکت برگزار شد، افزود: یکی از نشانه های توسعه یافتگی در جوامع، میزان بهره وری و استفاده از ظرفیت زنان در حوزه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است و این سازمان به دنبال شبکه سازی، آموزش و توانمندسازی زنان کارآفرین و بازارسازی برای محصولات آنان در کشور است که در این زمینه برنامه ریزی منسجمی دارد.

وی بیان کرد: هر چقدر کشورها توسعه یافته تر باشند، شکاف بین توسعه یافتگی مردان و زنان کاهش می یابد، لذا بهبود وضعیت بانوان جزو الزامات اصلی بهبود شاخص های توسعه در جامعه است، در این راستا دفتر امور زنان و خانواده سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران سه هدف را در حوزه اقتصاد بانوان کارآفرین و صنعتگر کشور دنبال می کند.

وی اظهار داشت: نخستین هدف، شبکه سازی زنان کارآفرین در راستای ایجاد بستری مناسب برای تعامل اقتصادی بانوان است که در این راستا دفتر امور زنان و خانواده سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اقدام به برگزاری نشستهای منطقه ای با رویکردهای آموزش و توانمندسازی بانوان به منظور جلب مشارکت پررنگ زنان در توسعه پایدار کرده است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: دومین هدف این دفتر، ارایه آموزشهای لازم به زنان کارآفرین برای مهارت آموزی و توانمندسازی آنان در قالب برگزاری دوره های آموزشی است، سومین هدف نیز بازارسازی برای محصولات واحدهای تولیدی بانوان کارآفرین در قالب برپایی نمایشگاه های فصلی و دائمی و حضور آنان در نمایشگاه های بین المللی است که در این راستا نیز گامهایی برداشته شده است.

رامین، تکمیل زنجیره تامین و تولید در حوزه زنان کارآفرین، انتقال تجربیات زنان کارآفرین موفق، هم افزایی در راستای ارتقای مهارت و دانش فنی و راه اندازی کسب و کارهای کوچک، دریافت پیشنهادها و جمع بندی شاخص های توسعه کسب و کار زنان را از دیگر اهدافی برشمرد که در نشستهای منطقه ای با بانوان کارآفرین کشور دنبال می شود.

وی اظهار داشت: در نهایت اقتصاد جهانی در حال تجربه اقتصاد دانش بنیان با موج چهارم انقلاب صنعتی است، تحقق این نظام تولیدی چنان دستاوردهای اقتصادی چشمگیری به همراه دارد که مولفه های اصلی آن در صدر اولویتهای برنامه ریزی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه قرار گرفته است، لذا انتظار می رود بانوان کارآفرین نیز به دنبال دانش بنیان شدن محصولات خود باشند.

رامین اضافه کرد: زنان کارآفرین در کشور با توجه به شرایط سخت اقتصادی که وجود دارد، با مشکلات عدیده ای مواجه هستند اما از جان و مال خود گذشته اند تا موتور اقتصاد صنعتی کشور روشن بماند.

مشاور امور بانوان مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: هم اینک هزار و ۱۷ شهرک صنعتی مصوب در کشور وجود دارد که از این تعداد ۸۳۲ شهرک به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به وجود ۴۴ هزار و ۶۹ هکتار زمین صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی کشور افزود: تاکنون ۹۵ هزار و ۴۱۵ مورد قرارداد منعقد شده با کارآفرینان و صنعتگران در شهرکهای صنعتی ایران ثبت شده که ۹۶۱ هزار و ۷۳۱ مورد اشتغالزایی به همراه داشته است.

رامین بیان کرد: ۸۹ مجتمع کارگاهی، ۶ شهرک فناور و ۳۸ مرکز خدمات کسب و کار نیز زیر مدیریت سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران فعالیت دارند و تاکنون ۴۱ هزار و ۵۰۳ دوره آموزشی برای صنعتگران برگزار شده که منجر به آموزش یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر شده است، همچنین تاکنون چهار هزار و ۱۳۵ تور صنعتی توسط این سازمان برگزار شده که ۹۳ هزار نفر در این تورها شرکت کرده اند.

در این نشست برخی از زنان کارآفرین استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان و سمنان به بیان توانمندیها و مشکلات خود پرداختند و در نهایت از بانوان کارآفرین خراسان رضوی با اهدای لوح سپاس، قدردانی شده و از واحدهای تولیدی با محوریت زنان صنعتگر در شهرکهای صنعتی استان تجلیل شد.

مشاور امور بانوان مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در سفر سه روزه خود به استان خراسان رضوی از ۱۰ واحد صنعتی بانوان در شهرکهای صنعتی بینالود، توس و تربت حیدریه دیدن کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.